محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ باند دوم محور بجنورد آشخانه در بخش خندقلو تکمیل و تحویل راهداری شد و تا سال ۹۸ هیچگونه نشستی در آن محدوده وجود نداشت.
وی با بیان اینکه آزمایشات متعددی نیز در زمان احداث مسیر انجام شده بود، گفت: اما از سال ۹۸ وارد ترسالی شدیم و بارندگیهای شدیدی در آن محدوده رخ داد که سطح آب را بالا آورد.
مشتری ادامه داد: زمین لرزهای نیز در محدوده بدرانلو و خندقلو رخ داد که سبب شروع رانشها از سال ۹۹ در آن محدوده شد.
مشتری تاکید کرد: به دلیل اینکه بارشها همچنان در آن محدوده ادامه پیدا کرد، رانشها نیز تشدید شد و به همین دلیل باید این محور ایمن سازی شود.
وی بیان کرد: برای حل مشکل، مشاور شرکت ساخت و توسعه طرحهای لازم را برای حل مشکل تهیه کرده و کار در حال انجام است اما طرحهای پیش بینی شده نیاز به اعتبار است که باید از منابع مدیریت بحران، سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه اختصاص یابد.
به گزارش ایسنا، بنا به گفته رشیدی معاون پیشین عمرانی استانداری خراسان شمالی، رانش زمین در محور خندقلوی شهرستان بجنورد به عمق ۴۰ متری رسیده است.
انتهای پیام
نظرات