جعفر قادری در گفتوگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: قطعه هفت آزادراه شیراز _ اصفهان قرار است در هفته جاری با حضور وزیر افتتاح شود اما ما تأکید داریم که این افتتاح باید همراه با کلنگزنی قطعه هشت باشد و تاکید کردیم که سفر وزیر برای افتتاح قطعه هفت و کلنگزنی قطعه هشت باشد.
وی درباره موانع آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت آزادراه شیراز_ اصفهان که همان آزادراه شیراز _ بوشهر میشود، توضیح داد: دو مشکل مطرح میشد؛ یکی مسئله تملک زمینها که از ۱۲ کیلومتر مسیر این قطعه، حدود چهار کیلومتر آزادسازی شده و باقی مانده باید تملک شود. مشکل دوم نیز مربوط به سهم مشارکت میان وزارت دفاع و وزارت راه بود. ابتدا دولت سهم ۷۰ درصدی برای خود در نظر گرفته بود اما بعد به ۵۰ درصد کاهش یافت و مصوبه دولت در این زمینه روشن است. کارشناسان سازمان برنامه و بودجه نمیتوانند برخلاف مصوبه دولت عمل کنند و ما اصرار داریم که کلنگزنی قطعه هشت آغاز شود.
جزئیات آزادراه شیراز _ بوشهر
قادری همچنین درباره آزادراه شیراز _ بوشهر گفت: ثطعه اول این آزادراه ۵۲ کیلومتر است و از همان نقطهای آغاز میشود که قطعه هشت آزادراه شیراز _ اصفهان تمام میشود و مسیر به سمت دشت ارژن ادامه مییابد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر این پروژه در مرحله امضای تفاهمنامه میان وزارت دفاع و شهرداری شیراز قرار دارد تا سپس وزارت راه نیز آن را امضا کرده و ضمانتنامهها به دولت ارائه شود.
وی بیان کرد: در اولویتبندی ما، قطعه اول و همچنین قطعات چهار و پنج آزادراه شیراز _ بوشهر قرار دارند که در مجموع حدود ۵۰ کیلومتر است. امیدواریم با مشارکت ۲۰ درصدی استانداری بوشهر بتوانیم این پروژهها را به اجرا برسانیم. اما قطعه دو و سه پرهزینه هستند و احتمالاً به راحتی سرمایهگذار پیدا نمیکنند. معمولاً سرمایهگذاران حاضر به مشارکت بیش از ۳۰ درصد نیستند و با سهم ۵۰ درصدی دولت، ۲۰ درصد باقیمانده باید در مراحل بعدی تأمین شود.
انتهای پیام
نظرات