• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404060300884
  • خبرنگار : 50105

بی‌وای‌دی به دنبال تغییر تصویر بازار انبوه خودرو

بی‌وای‌دی به دنبال تغییر تصویر بازار انبوه خودرو

جدیدترین تلاش بی‌وای‌دی، ایجاد یک زمین مسابقه‌ اتومبیل‌رانی و آزمایش کامل آن بوده است تا مشتریان احتمالی را از خیابان به پیست بیاورد.

به گزارش ایسنا، نام بی‌وای‌دی، عمدتا با خودروهای برقی بازار انبوه، گره خورده است. این غول تولیدی که بیش از هر شرکت دیگری در جهان، خودروهای برقی تولید می‌کند، برندی است که بر اساس حجم تولید و قیمت مناسب، بنا شده است.

خودروهای بی‌وای‌دی به منظره‌ای رایج در جاده‌های چین و محبوب در میان رانندگان تاکسی‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی تبدیل شده‌اند. این شرکت خودروسازی، اکنون، در تلاش است تا مدل‌های لوکسی با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار را عرضه کند.

این خودروساز مستقر در شنژن، اوایل ماه میلادی جاری، مسیر مسابقه‌ای تمام‌عیار را در شهر ژنگژوی چین، افتتاح کرد. این اقدام، بخشی از طرح سرمایه‌گذاری پنج میلیارد یوان برای راه‌اندازی مسیرهایی است که برای عموم، آزاد بوده و به‌طور خاص برای وسایل نقلیه با انرژی جدید طراحی شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغ ورودی ۵۹۹ یوان، به مدت یک ساعت از این رویداد از جمله آزمایش رانندگی با یک مدل محبوب و رانندگی در پیست با خودروی یانگ‌وانگ «یو ۹» (U۹) یک میلیون یوانی، لذت ببرند.

علاقه‌مندان به مسابقات می‌توانند برای دسترسی به طیف وسیع‌تری از محصولات گران قیمت بی‌وای‌دی، چند دلار بیشتر هزینه کنند و اینجاست که اوضاع جالب می‌شود. خودروسازان قدیمی، تمایل دارند پیست‌ها را به منظور تحقیق و توسعه، خصوصی نگه دارند، اما بی‌وای‌دی با نوعی تغییر رویه، همه این موارد را برای عموم مردم، آشکار می‌کند. برخی از برندهای لوکس، مانند بی‌ام‌دبلیو و پورشه، آزمایش‌های پیست را برای خریداران خودروهای با عملکرد بالای خود ارائه می‌دهند.

بی‌وای‌دی، تنها خودروساز چینی نیست که به ورزش‌های موتوری روی آورده است. گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی، چندین پیست از جمله پیست بین‌المللی نینگبو را ساخته است. احتمالا بی‌وای‌دی، در تلاش نیست تا طرفداران پروپاقرص خودروهای دنده‌ ای را تغییر دهد، بلکه می‌خواهد فرهنگ رانندگی جدیدی را بدون از دست دادن مشتریان اصلی خود ایجاد کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، «شان ژو»، مفسر فرمول یک اظهار کرد: خودروسازی مانند بی‌وای‌دی با تسخیر بازار انبوه، تنها دو گزینه برای صعود به جایگاه برند خود دارد؛ یا فوق‌العاده لوکس ‌شود و یا فوق‌العاده اسپرت مانند فراری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha