احمد میدری در شامگاه سهشنبه ۱۸ شهریور در «جشنواره کباب بناب» با بیان اینکه کباب بناب نماد گردشگری و اشتغال و نقطه شروع صادرات برند این شهرستان است، اظهار کرد: وقتی غذایی از شهری شناخته میشود، همانند یک زیرساخت و سرمایه بزرگ است؛ مردم ایران و دیگر کشورها بناب را با کباب میشناسند و این برند میتواند به معرفی سایر محصولات، از جمله خشکبار، کمک کند.
وی افزود: این اقدام نشانهای ملی برای بناب است و نشان میدهد که نوآوری و خلاقیت مردم محلی میتواند مسائل کشور را حل کند.
وی با تاکید بر اینکه ما نمیتوانیم همه مسائل را از تهران حل کنیم و باید اختیارات را به شهرستانها بدهیم، گفت: اعتماد به مردم و سپردن مسئولیت به آنان، دیدگاهی است که رئیس جمهوری برای این موضوع اهتمام جدی دارد.
میدری ادامه داد: کباب بناب نمونهای از نوآوریهای مردم است و وقتی اختیارات به سطح شهرستانها داده شود، میتوان حتی در زمینه دیپلماسی و توسعه اقتصادی نتایج چشمگیری گرفت؛ همانطور که آقای پزشکیان گفتهاند، مردم آذربایجان شرقی کارهایی میتوانند انجام دهند که در تهران ممکن نیست.
وی خاطرنشان کرد: هرچند کشور دارای مشکلات سخت افزاری است؛ اما با رفع مشکلات نرم افزاری مانند نحوه مدیریت منابع با مدیریت هوشمندانه و استفاده از ظرفیت مردم، میتوان مسائل را حل کرد.
وی گفت: امیداست کباب بناب به جشنواره بینالمللی تبدیل شده و با این زیرساخت ملی، سایر محصولات با برند بناب به دنیا صادر شوند و زمینه اشتغال فراهم شود.
انتهای پیام
نظرات