مجید تجملیان با اشاره به بروز مشکلات ناشی از قطع ناگهانی سیمکارتهای شهرداری توسط یکی از اپراتورهای معروف شبکهای کشور، گفت: این اقدام غیرحرفهای موجب اختلال در برخی خدمات یزدمن از جمله شهربازیها و سامانه بلیت الکترونیک اتوبوسرانی شد که موضوع از طریق مراجع قانونی ذیربط و حراست شهرداری در حال پیگیری است.
وی افزود: بررسیهای سازمان فاوا نشان داده است که دلیل این عملکرد غیرقابل توجیه شرکت مذکور، بدهی چند ۱۰ هزار تومانی ۲ تا ۳ سیمکارت متعلق به بخشهای دیگر شهرداری از قبیل آتشنشانی بوده است و شرکت مربوطه به جای آن که هشداری بدهد یا در بدترین شرایط سیمکارتهای دارای بدهی را قطع کند، طی اقدامی تمام سیمکارتهای مورد استفاده در تجهیزات الکترونیک شهرداری یعنی نزدیک به ۲۰۰ سیمکارت را برای بدهی چند ۱۰ هزار تومانی را غیرفعال کرده است.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشها شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: در تماس با اداره کل فناوری اطلاعات استان به عنوان نهاد حاکمیتی ناظر بر عملکرد اپراتورهای مخابراتی، تأکید کردیم هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که یک اپراتور با چنین حرکات سخیف و غیرمسئولانهای، مدیریت یک شهر ۶۰۰ هزار نفری را به چالش بکشد و مقدمات اعتراضات و تنشهای اجتماعی را فراهم کند و در این رابطه توقع داریم نهادهای حاکمیتی و امنیتی ضمن برخورد جدی با خاطیان، جلوی بروز مجدد چنین مشکلاتی را در مدیریت شهری بگیرند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد در روز سهشنبه ۲۵ شهریور، تجملیان در پایان پیرامون گزارش سازمان فاوا شهرداری در مورد روند راهاندازی ۱۶ سامانه جدید منظومه یزدمن در سال ۱۴۰۴ نیز اظهار کرد: به جز دو مورد، سایر سامانهها طبق زمانبندی پیش میروند اما تأکید ما بر کیفیت اجراست و حتی اگر تأخیر اندکی ایجاد شود، کیفیت بالای سامانهها اولویت دارد تا مردم بهترین خدمات را دریافت کنند.
انتهای پیام
نظرات