• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404063018041
  • خبرنگار : 50105

گسترش امکانات ویژه بی‌ام‌دبلیو از چین به بازارهای آسیایی

گسترش امکانات ویژه بی‌ام‌دبلیو از چین به بازارهای آسیایی

عرضه ویژگی‌هایی مانند سینماهای داخل خودرو، محافظ آفتاب و ۱۲ سانتی‌متر فضای بیشتر برای پا در داخل خودرو، ممکن است روزی از خودروهای بی‌ام‌دبلیو در چین فراتر رفته و به بازارهای آسیا یا فراتر از آن گسترش پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، «برند کوربر»، معاون ارشد مدیریت برند و محصول در بی‌ام‌دبلیو، اوایل ماه میلادی جاری در مراسم رونمایی از خودروی برقی جدید «آی ایکس تری» (iX۳) در نمایشگاه مونیخ، گفت: آسیا به طور فزاینده‌ای در ویژگی‌ها و طراحی خودرو پیشگام است.

این خودروی اسپرت تمام برقی، اولین مدل از سری «نئو کلاس» (Neue Klasse)، به معنی «کلاس جدید» در زبان آلمانی است که فناوری جدید و همکاری بیشتر برای بومی‌سازی در بازارهای منتخب را دارد.

چین در سه‌ ماهه دوم سال میلادی جاری، حدود یک‌ چهارم از ۶۲۱ هزار و ۴۷۷ خودروی تحویل داده شده توسط گروه بی‌ام‌دبلیو را به خود اختصاص داده است، اما این رقم نسبت به یک‌ سوم فروش جهانی در دوره مشابه سال میلادی گذشته، کاهش یافته است.

ویژگی‌ها و امکانات این خودروساز در گذشته، عمدتا در اروپا یا آمریکا توسعه می‌یافت. اما «کوربر» گفت: همکاری‌های مختص بازار برای بی‌ام‌دبلیو برای گسترش جذابیت جهانی آن، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

بی‌ام‌دبلیو هنوز همکاری‌هایی را برای مدل‌های «نئو کلاس» در خارج از چین اعلام نکرده است، اما «کوربر» گفت: این شرکت برای معرفی ویژگی‌های خاص چین یا حتی مدل‌های خود به بازارهای مربوطه در کشورهای جنوب شرق آسیا آماده است. این می‌تواند به این معنی باشد که ما اساسا کارهای خاصی را که در چین انجام داده‌ایم به بازارهای دیگر منتقل کنیم و همچنین خودروها را از چین به آسیا صادر کنیم.

«کوربر» اظهار کرد: رویکرد جهانی بی‌ام‌دبلیو، فراتر از عرضه ویژگی‌های چین به بازار آسیا، ممکن است از آسیا الهام بگیرد. ما فراتر از نگاه صرف به منطقه آسیا به عنوان یک منطقه فروش عمل می‌کنیم. همچنین آسیا منطقه‌ای است که در آن نیازهای مشتری زیادی را جذب می‌کنیم و سپس آن را به بازارهای دیگر منتقل می‌کنیم.

او افزود: مالکان در آسیا از خودروهایشان به روش‌های متفاوتی نسبت به مالکان در اروپا استفاده می‌کنند. در آسیا، حداقل از آمار ما، می‌بینید که مردم وقت خود را در خودرو می‌گذرانند. مالکان آسیایی خودروهایشان را به عنوان اتاق نشیمن دوم می‌بینند. این موضوع در توسعه خودروهای ما تاثیر زیادی داشته است.

 سدان سری پنج چین در مقایسه با مدل‌های سری پنج برای بازارهای دیگر، ۱۲ سانتی‌متر فاصله اضافی بین چرخ‌ها دارد که فضای پای بیشتری را فراهم می‌کند. همچنین این تنها سری پنج است که دارای صفحه نمایش ۳۱.۳ اینچی برای سرنشینان عقب است. این صفحه نمایش در سطح جهانی، فقط در لیموزین لوکس بزرگتر سری هفت، موجود است.

بر اساس گزارش بیزینس تایمز، بی‌ام‌دبلیو، فضای اضافی و صفحه نمایش بزرگ را به عنوان تبدیل قسمت عقب خودرو به یک سینما خصوصی روی چرخ، معرفی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha