• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۴ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404070100661
  • خبرنگار : 71667

مقصدی برای معرفی دستاوردهای دیجیتال ایران

مقصدی برای معرفی دستاوردهای دیجیتال ایران

بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ با شعار سرمایه‌گذاری هوشمند و توسعه پایدار قرار است از تاریخ سوم تا ۶ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار و مانند سال‌های گذشته نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه‌های تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کند.

به گزارش ایسنا، هر ساله نمایشگاه‌های تخصصی حول محورهای کلیدی در سالن‌های نمایشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود که در این‌ بین برخی نمایشگاه‌ها اهمیت و وسعت بالاتری دارند و می‌توانند توجه صاحب ایده‌ها، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها را بیشتر به‌خود جذب کنند؛ یکی از این نمایشگاه‌ها، الکامپ است.      

تاریخچه شروع برگزاری نمایشگاه الکامپ به سال ۱۳۶۹ بازمی‌گردد که با نام نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات آغاز به کار کرد. البته در طول سال‌ها، این نمایشگاه تغییرات زیادی را تجربه کرده و بعد از گذشت چند سال، بخش‌های برق و مخابرات از نمایشگاه جدا شدند و به صورت مجزا نمایشگاه‌های خود را برگزار کردند. بنابراین نمایشگاه الکامپ از سال ۱۳۷۹ به صورت منظم فعالیت سالانه خود را آغاز کرد.     

در همه این سال‌ها الکامپ تحولات متعددی را پشت سر گذاشت به طور مثال در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار وای‌فای در غرفه‌ها برقرار شد که پس از آن وسعت نمایشگاه و تعداد غرفه‌داران افزایش یافت. همچنین سال‌های بعد، به این نمایشگاه برنامه‌های آموزشی، شرکت تولید کننده نرم‌افزار، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیز اضافه شدند. البته با شیوع ویروس کرونا برگزاری این نمایشگاه برای چند سال به تعویق افتاد و پس از سه سال بار دیگر در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.

مهم‌ترین هدف نمایشگاه الکامپ چیست؟

با گذشت چند سال از برگزاری این نمایشگاه، الکامپ دستاوردهایی در حوزه‌های تخصصی داشته است به گونه‌ای که برخی کسب‌وکارهای کوچک توانسته‌اند از طریق این نمایشگاه فعالیت خود را به سازمان‌های بزرگ داخلی و شرکت‌های خارجی معرفی کنند.   

در این راستا به رسم هر ساله قرار بود بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود که به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از جنگ ۱۲ روزه به تعویق افتاد اما با گذشت حدود دو ماه تاریخ جدید آن اعلام شد. البته تاریخ جدید هم با حاشیه‌هایی همراه بود چراکه رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت طبق مصوبه شورای ترافیک، برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در دو هفته اول مهر و دو هفته پایانی اسفند ممنوع است.

بنابراین درحالی که پیش بینی می شد الکامپ در تاریخ جدید برگزار نشود، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد بیست و هشتمین دوره نمایشگاه الکامپ طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، از تاریخ ۳ تا ۶ مهرماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با شعار سرمایه‌گذاری هوشمند، توسعه پایدار برگزار خواهد شد.

براساس گفته مسئولان بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در نمایشگاه الکامپ اعلام آمادگی کرده‌اند؛ شرکت‌هایی از ۷ کشور جهان در این رویداد بین‌المللی مشارکت خواهند داشت. امسال نیز همچون دوره‌های گذشته، بخش‌های مختلف الکامپ از جمله الکام‌استارز، الکام‌تاکز و الکام‌گیمز برگزار می‌شود و پلتفرم‌های آنلاین فعال در حوزه طلا برای نخستین‌بار به این نمایشگاه افزوده شده‌اند.

همانند دوره‌های پیشین، تعدادی از شرکت‌های امنیت فناوری اطلاعات نیز در الکامپ ۱۴۰۴ حضور دارند تا ضمن معرفی محصولات و خدمات خود از تازه‌ترین تولیدات و خدمات خود در این زمینه رونمایی کنند. بنابراین در سالن های ۵ و ۶ نمایشگاه شرکت‌های فعال این حوزه اعم از راهکارهای امنیت سایبری، امنیت شبکه، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات و خدمات مرتبط  حضور دارند.

تجربه سالیان گذشته نشان داده الکامپ فرصتی را فراهم می‌کند تا فعالان این حوزه محصولات و خدمات نوآورانه خود را معرفی کنند و به تبادل دانش و تجربیات بپردازند. این نمایشگاه همچنین قرار است فرصتی برای مشاهده روندهای جدید تکنولوژی، نوآوری‌های دیجیتال و پلتفرم‌های مرتبط با تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی باشد. بر این اساس شرکت‌های بزرگ و کوچک از این فرصت استفاده می‌کنند تا با نمایش دستاوردهای خود، راهکارهای هوشمندانه و به‌روز را به مخاطبان و مشتریان معرفی کرده و در کنار آن به دنبال جذب همکاری‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشند.

با گسترش فناوری‌های نوین و دیجیتالی شدن اقتصاد جهانی، نقش الکامپ در توسعه و ترویج فناوری‌های روز دنیا در ایران بیش از پیش احساس می‌شود. این نمایشگاه به عنوان یک نقطه تقاطع بین تجارت، فناوری و نوآوری، مسیری برای ورود به آینده‌ای دیجیتال ترسیم می‌کند و باید دید امسال این نمایشگاه می‌تواند آنطور که باید در راستای اهداف و شعارهایی که برایش تعیین شده حرکت کند یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha