سیاوش محمودی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرداری اهواز در سالهای گذشته در پی تسویه نشدن وام بینالمللی در لیست سیاه بانکها قرار گرفته بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ شهرداری اهواز وام ۷ میلیارد تومانی دریافت کرده بود اما این وام را تسویه نکرد و رقم در سال ۱۴۰۴ این بدهی به ۴۷۰ میلیارد تومان رسید.
وی افزود: متاسفانه چند دوره شورا و شهرداری این موضوع را پیگیری نکردند و شهرداری اهواز در لیست سیاه بانکها قرار گرفت و در نتیجه حدود ۱۵ سال از دریافت تسهیلات بانکی، اوراق مشارکت و دیگر تسهیلات بانکی محروم شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به کاهش رقم بدهی شهرداری به یکی از بانکهای عامل با پیگیریها در سطح ملی در این دوره مدیریت شهری گفت: با تسویه حساب بدهی شهرداری به این بانک با ۲۰۰میلیارد تومان، مسیر جذب و تامین مالی اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی باز شد.
وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تا سال گذشته ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اوراق مشارکت دریافت کردیم که برای حوزههای حمل و نقل از جمله خرید و بازسازی اتوبوسها و پروژه قطار شهری و عمران شهر در هزینه شده است.
محمودی گفت: با تلاشهای انجام شده در روزهای اخیر نیز یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات به حساب شهرداری اهواز واریز شده است.
وی افزود: بنابراین با تسویه این بدهی بانکی، شهرداری در مجموع در این دوره ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع برای توسعه حمل و نقل و توسعه شهری دریافت کرده است، در حالی که دریافت این اعتبارات از این محل در سالهای گذشته صفر بوده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم به منظور تامین و خرید اتوبوس و ۸۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت خط یک مترو در سال جاری هزینه خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات