• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404071509872
  • خبرنگار : 50649

سنجش سلامت بیش از ۶۵ هزار نوآموز در فارس آغاز شد

سنجش سلامت بیش از ۶۵ هزار نوآموز در فارس آغاز شد

ایسنا/فارس رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس از آغاز سنجش بیش از ۶۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی  ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در این راستا ۸۶ مرکز جامع سنجش سلامت در سطح استان فعالیت دارد.

خلیل عابدی امروز سه‌شنبه ۱۵ مهر در نشست آغاز سنجش سلامت نوآموزان فارس که در شیراز برگزار شد، گفت: هیچ نوآموزی بدون سنجش سلامت نمی‌تواند وارد دوره دبستان شود و خانواده‌ها برای نوبت‌گیری باید به سامانه الکترونیکی sirat۲.medu.ir مراجعه و نزدیک‌ترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کنند.

وی افزود: انتقال زمان سنجش از تابستان به طول سال به ما کمک می‌کند تا شناسایی دانش‌آموزان به موقع و دقیق‌تر انجام شود. در طول سال به محض شناسایی نیاز به مداخله، اقدامات لازم صورت می‌گیرد، اما در سنجش تابستانی شناسایی انجام می‌شد اما فرد بدون پیگیری رها می‌شد.

عابدی گفت: در مراکز جامع سنجش استان بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص روزانه فعالیت می‌کنند و تمرکز اصلی این مراکز بر سنجش و مداخله به موقع است.

وی همچنین تاکید کرد: خانواده‌های دارای فرزند ۴ تا ۶ سال می‌توانند برای نوبت‌گیری به سامانه مراجعه و نزدیک‌ترین مرکز جامع سنجش را انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس با اشاره به آمار سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته، ۷۲ هزار و ۵۱۱ نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شدند که در نهایت ۱۱ هزار و ۱۰ نفر از آنان به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

عابدی با بیان اینکه استان فارس اولین استان کشور است که برای دانش‌آموزان دیرآموز برنامه ویژه دارد، توضیح داد: مراکز جامع سنجش با شناسایی موانع یادگیری دانش‌آموزان دیرآموز، مداخلات لازم را انجام می‌دهند. خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که برخی کودکان به دلیل تاخیر در راه رفتن یا سایر ویژگی‌های رشدی جز دیرآموزان محسوب می‌شوند و نیازمند حمایت ویژه هستند. ناآگاهی والدین و فشار بیش از حد گاهی باعث می‌شود دانش‌آموز از مدرسه طرد شده و دچار آسیب‌های اجتماعی شود.

در این جلسه، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، نیز تاکید کرد: شناسایی ویژگی‌های جسمی و روحی دانش‌آموزان امری ضروری است تا بر اساس آن، برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با نیازهای هر فرد صورت گیرد.

غلامعلی حق‌شناس ادامه داد: عدم شناسایی به موقع و دقیق ویژگی‌های روانی و جسمی برخی افراد در دوران تحصیلی، می‌تواند در آینده منجر به عدم موفقیت آنها شود.

وی تأکید کرد: شناسایی به موقع و مداخله صحیح می‌تواند مسیر زندگی دانش‌آموز را به شکل مثبت تغییر دهد و از مشکلات جدی در آینده جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha