• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۴ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1404071610958
  • خبرنگار : 50536

با حضور مدیران عامل شستا انجام شد

رونمایی از ۴ محصول دارویی جدید و اولین محصول نوترکیب دارویی در تبریز

رونمایی از ۴ محصول دارویی جدید و اولین محصول نوترکیب دارویی در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مراسم رونمایی از چهار محصول جدید و افتتاح دو پروژه بزرگ در شرکت داروسازی شهید قاضی با حضور محمدرضا سعیدی، مدیرعامل شستا، معاونین و مدیران شستا چهارشنبه ۱۶ مهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی، در نشست این شرکت، به ارائه عملکرد شرکت در حوزه‌های تولید، ارتقاء فروش و طرح‌های توسعه‌ای پرداخت.

سعید باسمنجی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های نوسازی خطوط تولید دستورات لازم برای پیگیری امور را از مدیرعامل شستا درخواست کردند.

محمدرضا سعیدی با اشاره به عملکرد مناسب و روند رو به رشد این شرکت در سال‌های اخیر داروسازی شهید قاضی را به عنوان یکی از برترین شرکت‌های صنعت داروسازی کشور معرفی کرد. 

وی در ادامه توصیه‌هایی در خصوص تعریف پایپ‌لاین دینامیک، برنامه‌ریزی برای تولید محصولات جدید، اقدامات لازم جهت توسعه صادرات و اخذ گواهی‌های GMP بیان کرد.

در ادامه، از چهار  محصول جدید شرکت رونمایی شد که شامل: آمپول اتولاک پلاس، ویال نیمودیپین ۱۰ میلی‌گرم / ۵۰ میلی‌لیتر ، آمپول بی.اف.اس کلسیم گلوکونات ۱۰ درصد، ویال لوتیراستام ۱۵۰۰ میلی‌گرم  / ۱۰۰ میلی‌لیتر است.

دو پروژه جدید انبار پلیمر و ملزومات بسته‌بندی با مساحت ۸۰۰ مترمربع و ظرفیت هزار تن و نیروگاه ۳.۶ مگاواتی جهت تأمین پایدار برق مورد نیاز کارخانه در این شرکت افتتاح شد.

رونمایی از اولین محصول نوترکیب شرکت داروسازی زهراوی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آیین رونمایی از اولین محصول نوترکیب شرکت داروسازی زهراوی تبریز بر لزوم توجه به کاهش رنج و درد مردم و حفظ مزیت رقابتی پایدار در سطح جهانی تأکید کرد. 

محمدرضا سعیدی گفت: برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، سازمان‌دهی و فرآیندهای یادگیری در سطح شرکت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. شرکت داروسازی زهراوی با توسعه استراتژی‌های یادگیری و جذب دانش از خارج سازمان، توانسته است به رشد چشمگیری دست یابد.

سعیدی افزود: برای اینکه درآمد و دستاوردهای شرکت‌ها افزایش یابد، باید به توسعه محصولات جدید در بازارهای فعلی و نوین توجه کنیم. شستا شعار "شستا بین‌المللی و نوآوری" را تعریف کرده است تا بتوانیم فرصت‌های جدیدی را در عرصه بین‌المللی دست پیدا کنیم. همکاری‌های استراتژیک با شرکت‌های جهانی به ما این امکان را می‌دهد که از دانش، مهارت و تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند شویم اگر چراغ بین‌المللی‌سازی خاموش نشود، چراغ یادگیری نیز خاموش نخواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت جذب و حفظ نیروی انسانی نخبه در صنعت داروسازی تأکید کرد و اظهار کرد: در شرکت‌های داروسازی، با خلق ثروت و کاهش رنج مردم، نقش مؤثری در بهبود وضعیت سلامت و کاهش ارزبری ایفا می‌کنیم. از این رو، تلاش داریم تا با بین‌المللی‌سازی، ارز را وارد کشور کنیم و به تأمین نیازهای داخلی کمک نماییم.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه شرکت زهراوی در فضای اسنپ‌بک قراداد بسته و این کار برای ما ارزشمند است، گفت: امیدوارم ایده‌ و تولید پویا داشته باشیم و اگر این کار مستمر انجام گیرد ارتباط‌های استراتژیک با شرکت‌های جهانی قطع نمی‌شود.

افزایش فروش ۵۳ درصدی در شش ماه امسال نسبت به سال گذشته 

مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی تبریز، در این مراسم با اشاره به تاریخچه این شرکت، گفت: شرکت داروسازی زهراوی از سال ۱۳۷۰ در صنعت دارو فعالیت می‌کند و در این مدت توانسته است بیشتر داروهای تخصصی و در کنار آن دارو عمومی با کیفیت بالا را به بازار عرضه کند. این شرکت در سال‌های اخیر با وجود فراز و نشیب‌های متعدد، رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته است.

وحید قیامی افزود: در شش ماه اول سال جاری، فروش شرکت زهراوی نسبت به سال گذشته با ۷۲۴ میلیارد تومان ۵۳ درصد افزایش داشته است که شود نیز نسبت به سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته است این رشد چشمگیر، حاصل تلاش‌های نوآورانه در تولید داروهای تخصصی و پیوندی است که در آن شرکت زهراوی پیشتاز بوده و ۴۰ درصد از بازار را در اختیار دارد.

قیامی همچنین از تولید بیش از ۵۰ میلیون آمپول سالانه توسط شرکت داروسازی زهراوی خبر داد و گفت: در کنار داروهای عمومی، تمرکز اصلی ما بر روی داروهای تخصصی است که نیاز به مکمل‌ها دارند.

مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی اضافه  کرد: محصول نوترکیب جدید شرکت(نوپوگراستیم)، درمان مؤثری برای افزایش تعداد گلبول سفید خون پس از شیمی‌درمانی است. این محصول همچنین به بهبود مغز استخوان و جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های پس از پیوند مغز استخوان یا سلول درمانی کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دارو کاهش شیوع عفونت‌ها پس از شیمی‌درمانی، کاهش مدت زمان بستری در بیمارستان، بهبود سیستم ایمنی و افزایش سریع تعداد نوتروفیل‌ها است.

قیامی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۳۵ درصد از نیاز کشور در این حوزه از خارج وارد می‌شود، اظهار کرد: تولید این محصول می‌تواند نقدینگی زیادی را وارد کشور کند و نیازهای داخلی را تأمین نماید. این محصول می‌تواند در بازارهای ترکیه، آذربایجان، سوریه و افغانستان نیز فروش داشته باشد با این محصول هدف ما تصرف ۲۵ درصد از بازار است.

مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی در ادامه از همکاری این شرکت با دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تولید داروی نوترکیب دوم خبر داد و گفت: این محصول که تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد، قادر است نیاز کل کشور را تأمین کند. بازار این دارو ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان را خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha