به گزارش ایسنا، این خودروساز کره جنوبی طرح سرمایهگذاری ۵.۱ میلیارد دلاری خود را برای هند تا سال ۲۰۳۰ تشریح کرد که تحت آن، خودروهای هیبریدی در مرکز توجه قرار میگیرند.
این شرکت قصد دارد تا پایان دهه جاری، هشت شاسیبلند هیبریدی با قیمتهای مختلف و پنج خودروی برقی در سبد محصولاتش داشته باشد.
خوزه مونوز، مدیرعامل هیوندای، به خبرنگاران گفت: برای مصرفکنندگان زمان میبرد تا خود را وفق دهند. او افزود: خودروهای هیبریدی گامی حیاتی برای هند هستند که با زیرساختهای شارژ ناکافی و حساسیت قیمتی در میان خریداران مواجه است.
این طرح که توسط هیوندای و کیا اتخاذ شده، نشان میدهد که چگونه خودروسازان خط تولیدشان را در سطح جهانی گسترش میدهند تا هم قوانین سختگیرانهتر در مورد انتشار گازهای گلخانهای و هم تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی را رعایت کنند. این اقدام در حالی صورت میگیرد که صنعت خودرو از اهداف بلندپروازانه برای فروش خودروهای برقی در خارج از چین فاصله گرفته و مسیری مبتنی بر خودروهای هیبریدی را دنبال میکند که تویوتا موتورز پیشگام آن بوده است.
هیوندای قصد دارد ناوگان خودروهای برقی خود، شامل خودروهای هیبریدی و تمام برقی را تا سال ۲۰۳۰، به ۶۰ درصد از فروش جهانی برساند و سالانه ۳.۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کند. این شرکت در هند، برای فروش ۱۱ میلیارد دلاری تا پایان دهه هدف گذاری کرده است.
مونوز بر اهمیت راهبردی هند برای هیوندای تاکید و خاطرنشان کرد که این کشور از ۱۱ درصد فروش جهانی در سال ۲۰۲۰ به عنوان پنجمین منطقه بزرگ این شرکت، به ۱۵ درصد فروش فعلی به عنوان سومین منطقه بزرگ افزایش یافته است.
او گفت: هیوندای پیش بینی می کند هند تا سال ۲۰۳۰، به دومین منطقه بزرگ از نظر حجم فروش در سطح جهان، پس از آمریکای شمالی، تبدیل شود. با این حال، این خودروساز کرهای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سهم خود در بازار هند را به کمی بیش از ۱۵ درصد افزایش دهد.
سرمایهگذاری هیوندای صرف ارتقاء کارخانه، تحقیق و توسعه محلیتر و تولید باتری خواهد شد تا از عرضه ۲۶ مدل جدید یا بهروز شده تا سال مالی ۲۰۳۰، از جمله هفت مدل کاملا جدید، پشتیبانی کند.
هیوندای از سال ۲۰۲۷، خودروهای لوکس جنسیس تولید هند را برای به چالش کشیدن رقبای سطح بالای خود مانند بیام دبلیو و مرسدس بنز و همچنین یک خودروی برقی جمعوجور متناسب با مصرفکنندگان شهری هند معرفی خواهد کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مونوز گفت: این خودروساز کره جنوبی، قصد دارد صادرات خودرو از هند به بازارهای دیگری مانند خاورمیانه را افزایش دهد و صادرات ۳۰ درصد از تولید خود در هند را هدف گرفته است.
انتهای پیام
نظرات