علیمحمد یوسفیان، امروز سهشنبه ۲۹ مهر در نشستی با مشاوران و مربیان امورتربیتی مدارس اظهار کرد: شرایط حاکم بر جامعه در گذر از عصر صنعتی به عصر اطلاعاتی و ظهور هوش مصنوعی، مهندسی و هدایت تغییرات اجتماعی، چالش اصلی کشورها است.
وی افزود: درک مستقیم مدیران مدارس از تحولات جامعه، رشد تکنولوژی و افزایش سطح ارتباطات، مهمترین عاملهایی است که سبک زندگی دانشآموزان و جامعه را دستخوش تغییر کرده است.
به گزارش ایسنا، فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: دانشآموزان، سرمایه اجتماعی جامعه هستند و بیتوجهی به مسائل آنها، باعث ایجاد مسائل جدی اجتماعی، امنیتی و سیاسی خواهد شد و مهمترین دغدغه در این میان، حفظ و ارتقای شاخصهای اجتماعی نظیر اعتماد اجتماعی، سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی است.
یوسفیان بیان کرد: آسیبهای اجتماعی، همچون زلزلهای است که بنیان خانواده و اجتماع را بر هم میریزد، اما با شناسایی بهموقع و استفاده از نظر کارشناسان میتوان خسارتها را کاهش داد.
وی تصریح کرد: وجود آسیبهای اجتماعی در شأن شهرستانی با پیشینه فرهنگی و ایثارگری برجسته نیست و تلاش مسئولان و سازمانهای مربوط برای آرامش و امیدآفرینی در جامعه ضروری است.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اهمیّت نقش مدارس در مدیریت آسیبهای اجتماعی تأکید کرد: از متولیان تعلیم و تربیت درخواست دارم که در حوزه آسیبهای اجتماعی، رویکردی فراتر از وظایف روزمره داشته باشند و با نگاهی مشابه به مسائل خانواده خود، به قضیه بنگرند.
یوسفیان افزود: متولیان تعلیم و تربیت، با مسئولیتپذیری در زمینه تسهیلگری، تصمیمسازی و اجرای برنامههای مؤثر، نقشی حیاتی در ایمنسازی و سلامت روانی دانشآموزان دارند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه کارهای بلندمدت در حوزه آسیبها لازم است، اما مدیران مدارس در کوتاهمدت میتوانند اثربخشی بسیار زیادی داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات