• شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۴ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1404082415242
  • خبرنگار : 50673

استاندار:

تقویت مهارت‌ها و تربیت دانش‌آموزان باید ستون توسعه در هرمزگان باشند

تقویت مهارت‌ها و تربیت دانش‌آموزان باید ستون توسعه در هرمزگان باشند

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تأکید بر نقش راهبردی آموزش و پرورش در آینده کشور، گفت: تقویت مهارت‌ها و ارتقای کیفیت تربیتی دانش‌آموزان باید به عنوان ستون اصلی توسعه در دستور کار قرار گیرد.  

محمد آشوری تازیانی در نشست روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان، انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی را عامل مهم در شکل‌گیری حکمرانی کارآمد دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی زمانی به موتور محرک توسعه تبدیل می‌شوند که با برنامه‌ریزی هدفمند در مسیر درست به کار گرفته شوند.  

وی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم نسبت به جایگاه آموزش و پرورش افزود: قرار گرفتن این حوزه در مرکز برنامه‌های توسعه ملی، نشانه توجه ویژه به تربیت سرمایه انسانی توانمند برای آینده کشور است.  

استاندار هرمزگان پیوند میان آموزش، پژوهش و فناوری را عامل استحکام زنجیره تربیت نیروی متخصص و خلاق عنوان کرد و گفت: پرورش شخصیت، تقویت مهارت‌ها و شکوفایی توانایی‌های فردی دانش‌آموزان از مأموریت‌های اصلی نظام آموزشی است و خروجی مدرسه باید نسلی آگاه، مسئولیت‌پذیر و خلاق باشد.  

آشوری تازیانی خاطرنشان کرد: جامعه توسعه‌یافته محصول انسان‌های مهارت‌مند و خودباور است و مدرسه نقطه آغاز این مسیر محسوب می‌شود.  

آشوری همچنین با تأکید بر اینکه آموزش صرفاً انتقال دانش نیست، اظهار کرد: مهارت‌های اجتماعی و هیجانی مانند گفت‌وگو، مدیریت خشم، همدلی، تصمیم‌گیری و حل مسئله باید جایگاه پررنگ‌تری در برنامه‌های تربیتی مدارس داشته باشد تا از بروز ناهماهنگی‌های فردی و سازمانی در آینده جلوگیری شود.  

وی با قدردانی از روند توسعه فضاهای آموزشی در استان، «توجه به کیفیت تربیتی» را شرط اصلی موفقیت دانست و افزود: امید است با همراهی خیرین، فرهنگیان و سایر نهادهای اثرگذار، هرمزگان به الگویی موفق در نظام آموزشی کشور تبدیل شود.  

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان در روز شنبه ۲۴ آبان، آشوری تازیانی بر استمرار نشست‌های تخصصی برای تبادل نظر و ارتقای حکمرانی آموزشی تأکید کرد و گفت: این جلسات فرصتی ارزشمند برای بهبود روندها و تقویت تصمیم‌سازی در حوزه تعلیم و تربیت به شمار می‌آید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha