به گزارش ایسنا، «توماس اولبریچ»، مدیر ارشد فناوری عملیات چین در فولکسواگن گفت: این شرکت که حدود ۶ هفته پیش، صادرات لیموزینهای بنزینی تولید چین به خاورمیانه را آغاز کرد، سایر محصولات تولید چین را که میتواند برای بازارهای دیگر مناسب باشد ارزیابی میکند.
این شرکت به دنبال بهرهگیری از دانش رو به رشد خود در فناوریهای چینی برای رقابت با رقبای چینی در خارج از چین است،
کارخانههای چینی فولکسواگن میتوانند هم خودروهای احتراق داخلی و هم خودروهای برقی تولید کنند. مقاصد صادراتی این شرکت شامل کشورهای جنوب شرقی و آسیای میانه است.
«توماس اولبریچ»، در شهر هفی، قطب تولید و نوآوری فولکسواگن در چین، به خبرنگاران گفت: این کاری است که ما در یک فرآیند تصمیمگیری مشترک با دفتر مرکزی خود در آلمان انجام میدهیم زیرا باید توجه داشته باشیم که سبد مناسبی از خودروها را در هر بازار داشته باشیم. با این حال، به دلیل تفاوت در معماری الکترونیکی و فناوری نرمافزاری خودروهای هوشمند، هیچ برنامهای برای صادرات خودروهای تولید چین به اروپا وجود ندارد.
فولکسواگن در مرکز هفی به عنوان بخشی از راهبرد «در چین برای چین»، میلیاردها یورو سرمایهگذاری کرده که تا به این خودروساز برای بازپسگیری سهم بازار از رقبای چینی با سرعت بخشیدن به تصمیمگیری و توسعه محصول، کمک کند. در عین حال، فولکسواگن، با رقابت فزایندهای در خارج از چین روبرو است زیرا خودروسازان چینی به طور فزایندهای به دنبال گسترش فعالیتهای خود در خارج از کشور برای فرار از جنگ قیمتهای شدید و ظرفیت مازاد در داخل هستند.
این خودروساز اعلام کرد: این شرکت با توجه به اینکه، اکنون قادر است پلتفرمهای جدید خودرو و فناوریهای کلیدی را با تمام فرآیندهای تایید خارج از آلمان به طور کامل توسعه دهد. به یک نقطه عطف رسیده است.
فولکسواگن همچنین اعلام کرد: توسعه یک مدل جدید خودروی برقی در چین به دلیل مقیاس فناوریها و تامینکنندگان چینی، میتواند تا ۵۰ درصد ارزانتر از مناطق دیگر باشد.
بر اساس گزارش رویترز، «توماس اولبریچ» گفت: فولکسواگن همچنین خودروهای توسعهیافته بر اساس معماری الکترونیکی پرچمدار خود در چین را خیلی زود در خارج از چین به فروش خواهد رساند.
انتهای پیام


نظرات