• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۴ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404090603612
  • خبرنگار : 51045

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان: مسئولیتی که بر عهده مدیران آموزشی قرار دارد رسالتی اجتماعی و فرهنگی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان: مسئولیتی که بر عهده مدیران آموزشی قرار دارد رسالتی اجتماعی و فرهنگی است

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان با تأکید بر اینکه مدیریت یعنی برنامه، گفت: مسئولیتی که بر عهده مدیران آموزشی قرار دارد رسالتی اجتماعی و فرهنگی است و هر تصمیم آنان بر زندگی هزاران دانش‌آموز اثر می‌گذارد.

سید فواد حسینی امروز ۶ آذرماه در نشست مشترک شورای معاونین، مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کردستان با تأکید بر ضرورت برنامه‌محوری در مدیریت آموزشی اظهار کرد: مدیریت بدون برنامه به سرانجام نمی‌رسد و مسئولیتی که امروز بر عهده ماست، مسئولیتی خطیر و سرنوشت‌ساز است. شما راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان‌ها و مناطق هستید و باید با تجربه‌نگاری دقیق و استفاده از داده‌های معتبر، مسیر مدیریت را روشن و مستحکم سازید.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران باید فراتر از وظایف اداری تعریف شود، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستیم که مدیریت را به‌عنوان یک رسالت اجتماعی و فرهنگی ببینیم؛ رسالتی که در آن هر تصمیم ما می‌تواند بر زندگی هزاران دانش‌آموز و خانواده اثرگذار باشد و این امر تعهد، دقت و برنامه‌ریزی مستمر را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، اولویت این دستگاه را تحقق عدالت آموزشی دانست و ادامه داد: عدالت آموزشی تنها زمانی محقق می‌شود که نظارت بالینی و مستمر بر کلاس‌های درس در مدارس انجام گیرد. حضور منظم در کلاس‌ها، مشاهده فرآیند تدریس و ارائه راهکار برای رفع کاستی‌ها، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد فرصت‌های برابر و ارتقای کیفیت آموزشی است.

حسینی همچنین گفت: رصد دقیق امکانات آموزشی از دیگر وظایف جدی مدیران است. تعدیل و ساماندهی اموال نه‌تنها موجب صرفه‌جویی می‌شود، بلکه استفاده عادلانه و کارآمد از ظرفیت‌ها را ممکن می‌سازد. هر فضای آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه و ابزار آموزشی باید در خدمت یادگیری دانش‌آموزان باشد و هیچ منبعی نباید بلااستفاده باقی بماند.

وی ارتقای کیفیت آموزشی را هدف نهایی این دستگاه دانست و اضافه کرد: تحقق این هدف تنها با برنامه‌ریزی پایدار و رویکرد عدالت‌محور امکان‌پذیر است. کیفیت آموزشی در نمرات خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در پرورش دانش‌آموزان توانمند، خلاق و مسئولیت‌پذیر معنا پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت بررسی و به‌روزرسانی فعالانه سامانه‌های برنامه‌ریزی تأکید کرد و گفت: تصمیم‌های هوشمندانه بر داده‌های صحیح استوار است و این سامانه‌ها باید زمینه شفاف‌سازی مسیر پیشرفت، تخصیص عادلانه منابع و ارزیابی مستمر نتایج را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha