۱۴۰۴-۱۰-۱۶ | ۱۳:۵۶
منبع: بوشهر
بیماریابی سل میان اتباع خارجی در دشتی

کارشناس بیماری‌های واگیر خبر داد

بیماریابی سل میان اتباع خارجی در دشتی

بوشهر (ایسنا) - کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی از اجرای طرح بیماریابی سل در میان اتباع خارجی و به‌ویژه جمعیت افاغنه بالای ۱۲ سال در این شهرستان خبر داد.

رضا حسین‌زاده اظهار کرد: این طرح از ۱۵ آذر آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت و در آن علاوه بر بیماریابی سل، روش‌های پیگیری و مقابله با دیگر بیماری‌های واگیر مانند مالاریا، سل و بیماری‌های منتقله از طریق پشه آئدس نیز آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح، از افراد مشکوک که علائمی مانند سرفه بیش از ۲ هفته دارند، نمونه خلط گرفته شده و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

حسین‌زاده تصریح کرد: مراقبان سلامت و بهورزان با مراجعه مستقیم به درب منازل، مزارع کشاورزی و محل‌های تجمع افاغنه، عملیات بیماریابی را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی در روز سه‌شنبه ۱۶ آذر، این مقام مسئول در شبکه بهداشت دشتی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی به‌موقع موارد مبتلا به سل و جلوگیری از گسترش این بیماری در جامعه، به‌ویژه در میان گروه‌های آسیب‌پذیر و اتباع خارجی است.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها