وحید شادی نیا با اعلام این خبر گفت: باتوجه به آمارهای سالهای گذشته و به علت روشن کردن لوازم گرمایشی و ذغال داخل چادر برای گرم کردن و پخت و پز موارد مسمومیت و فوتی همه ساله گزارش میشود.
وی گفت: در صورت بروز علائم مسمومیت با مونوکسید کربن شامل سردرد و سرگیجه و تهوع و سستی اندامها داخل چادر سریعا از محیط خارج و در هوای آزاد قرار بگیرید و درصورت نیاز از اورژانس کمک بخواهید .
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس استان در روز پنجشنبه ۱۳ فروردین، وی تاکید کرد: به هیچ وجه داخل چادر از پیک نیک و ذغال استفاده نکنید چرا که گازمونوکسیدکربن بی رنگ و بی بو و بی مزه است و فقط از روی علائم آن میتوان مسمومیت با گاز را متوجه شد.
انتهای پیام
