مهدی حشمتی ۲۳ خرداد با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: «جشنواره «بچههای خلاق» با هدف ایجاد فضایی برای بروز استعدادها، افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان طراحی شده است. ما معتقدیم آموزش هنر زمانی اثربخش خواهد بود که هنرجویان فرصت تجربه عملی و حضور روی صحنه را داشته باشند.
مدیر آکادمی هنرهای نمایشی صحنه کرمان افزود: این جشنواره فرصتی ارزشمند برای کودکانی است که دورههای نمایش خلاق را گذراندهاند تا ضمن تجربه کار گروهی در قالب اجرای یک نمایش، مهارتهای آموخته شده خود را در تعامل با دیگران تقویت کنند.
حشمتی با تأکید بر نقش چنین رویدادهایی در رشد شخصیتی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: دیدن نتیجه تلاشها و حضور در برابر مخاطبان، اعتماد به نفس هنرجویان را به شکل چشمگیری افزایش میدهد. همچنین فضای شاد، صمیمی و غیررقابتی جشنواره به آنها کمک میکند تا بر ترسها و محدودیتهای ذهنی خود غلبه کرده و تواناییهای خود را با آرامش بیشتری بروز دهند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره، تقویت روحیه همکاری، مسئولیتپذیری و مهارتهای ارتباطی در کودکان و نوجوانان است. آنها در فرآیند آمادهسازی و اجرای برنامهها میآموزند چگونه در کنار یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنند.
حشمتی بیان کرد: در این رویداد، نوجوانان آثار خود را به صورت مستقل روی صحنه میبرند که نشاندهنده رشد تواناییهای هنری و اجرایی آنان است. کودکان نیز با همراهی مربیان خود، کارگاههای نمایش خلاق را در معرض دید خانوادهها قرار میدهند تا بخشی از مسیر آموزشی و خلاقانه خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بتواند ضمن خلق تجربهای ماندگار برای شرکتکنندگان، نقش مؤثری در توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان استان کرمان ایفا کند و خانوادهها را بیش از پیش با اهمیت هنر در پرورش خلاقیت، اعتماد به نفس و مهارتهای اجتماعی فرزندانشان آشنا سازد.
انتهای پیام
