احمد جباری در حاشیه نشست بررسی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، مدیران استانی و شهرستانی و مسئولان حوزه سلامت در بندرلنگه برگزار شد، بر ضرورت اجرای دقیق آن در راستای ارتقای نظام سلامت کشور تأکید کرد.
وی با اشاره به حضور نماینده وزارت بهداشت در این نشست اظهار کرد: از مجموعه وزارت بهداشت، بهویژه وزیر بهداشت و همچنین مظهری به عنوان نماینده این وزارتخانه در این برنامه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بابت پیگیری و حمایت از اجرای این طرح قدردانی میکنم.
جباری با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده از جمله طرحهای مهم و اثرگذار در حوزه سلامت است، افزود: اجرای این برنامه در شهرستان بندرلنگه با جدیت در حال پیگیری است و در این نشست نیز ابعاد مختلف آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در راستای تحقق عدالت در سلامت طراحی شده است و اجرای آن میتواند مسیر ارائه خدمات درمانی به مردم را شفافتر، منظمتر و هدفمندتر کند.
وی تصریح کرد: در قالب نظام پزشک خانواده، بیماران خدمات درمانی را در یک مسیر مشخص دریافت میکنند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی یا بستری، فرآیند ارجاع بهصورت دقیق و ساختارمند انجام میشود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم غرب در مجلس در روز یکشنبه ۲۴ خرداد، جباری همچنین تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین ارکان این برنامه دانست و گفت: ثبت یکپارچه سوابق درمانی بیماران، دقت در ارائه خدمات را افزایش میدهد و با تسهیل روند درمان، در نهایت به ارتقای کیفیت خدمات سلامت منجر خواهد شد.
انتهای پیام
