حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۲۴ خرداد در مراسم تکریم و معارفه دادستان بم با اشاره به مواضع راهبردی نظام در عرصههای کلان، اظهار کرد: در موضوعات استراتژیک همچون مسائل مرتبط با امنیت ملی، تصمیم نهایی با رهبری است و پس از تبیین مواضع از سوی ایشان، وظیفه همه جناحها، مسئولان و آحاد ملت، تبعیت و حمایت قاطع از نظام است.
وی با تأکید بر ماهیت دفاعی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول دوران حیات خود، هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و رویکرد همیشگی ما، دفاع مبتنی بر اقتدار بوده است.
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحول در رویکرد دادستانها تأکید کرد و گفت: دادستانها نباید تنها به وظایف معمول قضایی همچون تعقیب مجرمان و اجرای احکام محدود شوند؛ بلکه باید با قدرت در قامت مدعیالعموم در عرصههای اجرایی حضور یابند و با جدیت از حقوق عامه مردم دفاع کنند.
وی با ترسیم الگوی دادستان تراز انقلاب اسلامی، افزود: دادستان باید ضمن قاطعیت در اجرای احکام، در پیگیری مطالبات اقتصادی، عمرانی و اشتغالزایی مردم نیز در کنار مسئولان اجرایی حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با تقدیر از عملکرد چهار ساله جعفریزاده دادستان سابق بم که در حوزههای قضایی، عمرانی و اشتغالزایی کارنامه موفقی داشته، از انتصاب وی به عنوان دادستان جدید رفسنجان خبر داد.
وی همچنین ضمن معرفی حسنینیا به عنوان دادستان جدید بم، وی را مدیری با تجارب قضایی متنوع، پرتلاش و دانشمحور خواند که میتواند منشأ تحولات مثبت در دستگاه قضایی این شهرستان باشد .
به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری بم نیز در این مراسم با اشاره به بخشی از اقدامات شاخص دادستان سابق در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، افزود: پیگیری احداث پل دهبکری، راهاندازی کمپ ماده ۱۶ بانوان، پیگیری وضعیت جادههای مواصلاتی، فرودگاه، اصلاح رودخانه صوفیآباد و همچنین اجرای طرحهای موفق پیشگیری از سرقت خرما و کابل برق که منجر به کاهش ۹۵ درصدی سرقت کابل و پایداری شبکه برق در شرق استان شد، از جمله خدمات ماندگار جعفریزاده است.
حجت الاسلام ابوالفضل فرحبخش با تاکید بر صلابت دادستان سابق در احقاق حق تظلمخواهان، بیان کرد: او در مواجهه با تظلمخواهی مردم، بدون در نظر گرفتن نفوذ افراد و با قاطعیت کامل، دستورات لازم را صادر میکرد و در این مسیر هیچ تعارفی نداشت.
وی ضمن اشاره به ویژگیهای دادستان جدید شهرستان و قدردانی از حسن انتخاب ریاست کل دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: دادستانها عالیترین جایگاه را در دستگاه قضایی از حیث رعایت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دارند؛ بنابراین تعامل نیروهای نظامی، انتظامی و نهادهای اجرایی با دادستان جدید، ضامن ارتقاء عدالت و گسترش عدل در شرق استان خواهد بود.
همچنین وحدت عیدی فرماندار بم در این مراسم از تلاشهای صادقانه دادستان پیشین در دوران تصدی مسئولیت قدردانی کرد و افزود: مردم بم قدرشناسِ خادمان خود هستند و کسی که صادقانه به مردم خدمت کند، نام نیک از خود در ذهن و یاد مردم باقی خواهد گذاشت.
وی با تأکید بر تحولات مثبت دستگاه قضا در سالهای اخیر بیان کرد: تحول در نظام قضایی کشور، نیروسازی و ارتقاء سرمایههای انسانی در این دستگاه، موجب رونق و کارآمدی بیشتر شده است. امروزه دسترسی سریع و معقول مردم به محاکم قضایی در اقصی نقاط کشور، یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
عیدی ادامه داد: در دهههای گذشته، عدم دسترسی آسان به مراجع قضایی، گاه موجب تضییع حقوق و آسیبهای جبرانناپذیری به زندگی افراد میشد؛ اما امروز هر شهروندی میتواند در صورت احساس ظلم، به مراجع قضایی مراجعه و برای احقاق حق خود اقدام کند.
فرماندار بم در پایان بیان کرد: در حال حاضر زیرساختهای قضایی در شهرستان بم و مناطق شرق استان به خوبی فراهم است؛ با این حال امیدواریم با ایجاد دادگاههای مستقل در بخشهای تابعه، شاهد رسیدگی فوریتر و تسهیل در دسترسی مردم به عدالت باشیم.
انتهای پیام
