استاندار همدان یکشنبه ۲۴ خرداد در آیین بهرهبرداری از پیشرفتهترین دستگاه سنگشکن و تجهیزات ERCP غرب کشور در همدان، این تجهیزات را گامی مهم در راستای توسعه زیرساختهای سلامت و تحقق گردشگری سلامت در غرب کشور دانست و گفت: در رابطه با دستاوردهای حوزه سلامت در استان همدان ،از خانههای بهداشت روستایی تا مجوز احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی به عنوان یک بیمارستان بزرگ در غرب کشور، گامهای بلندی در استان برداشته شده است.
حمید ملانوریشمسی همچنین با بیان اینکه بیمارستان سرطان همدان هم در حال تکمیل بوده و به زودی به قطب درمان غرب کشور تبدیل میشود، با تأکید بر ظرفیت استان همدان در گردشگری سلامت تصریح کرد: همدان با ۱۹۰۰جاذبه طبیعی و تاریخی از جمله تپه هگمتانه پایتخت تاریخ و تمدن ایران و ۸۵ رشته صنایع دستی، موقعیت ممتازی دارد ضمن اینکه توسعه زیرساختهای سلامت و تجهیز بیمارستانها به دستگاههای پیشرفته، زمینهساز جذب گردشگر سلامت از داخل و خارج کشور به این استان خواهد بود.
وی خواستار حمایت جدی از شرکتهای دانشبنیان در حوزه تجهیزات پزشکی شد و تأکید کرد: استان همدان آماده حمایت از تولیدات دانشبنیان در این حوزه برای استفاده داخلی و صادراتی است.

ملانوری شمسی، افتتاح دستگاه سنگشکن و تجهیزات ERCP را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: پیش از این، نبود این دستگاهها باعث رنج و محنت مردم بود که با پیگیریهای صورت گرفته، امروز شاهد رفع این کمبود هستیم.
به گزارش ایسنا، دستگاه سنگشکن جدید افتتاح شده در بیمارستان شهید بهشتی همدان ، از نوع پیشرفتهترین تکنولوژیهای موجود در کشور است که با دقت و کارایی بالا، سنگهای کلیوی را بدون نیاز به جراحی باز و با کمترین عارضه خرد میکند. این دستگاه زمان بستری و دوره نقاهت بیماران را به شکل چشمگیری کاهش میدهد.
همچنین تجهیزات ERCP که برای تشخیص و درمان بیماریهای مجاری صفراوی و لوزالمعده به کار میرود، از جمله فنآوریهای نوین در گوارش و اندوسکوپی محسوب میشود. با بهرهبرداری از این دستگاه، امکان انجام اقدامات درمانی کمتهاجمی برای بیماران مبتلا به انسداد مجاری صفراوی، سنگهای صفراوی و تنگیهای مجرای پانکراس فراهم شده است.
انتهای پیام
