مهدی نظر زاده در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب که یکشنبه ٢۴ خرداد برگزار شد، بیان کرد: تمام فعالیتهای مرتبط با طرحهای آب و فاضلاب استان در یک سال گذشته، علیرغم وقوع جنگ تحمیلی از سوی دشمنان و فشارهای ناشی از آن، مطابق با برنامههای تعیینشده پیش رفته است. در حال حاضر، انشعابات شبکه، بهویژه در بخش آب در مناطقی که پروژههای مسکن تکمیل شدهاند، آماده واگذاری به متقاضیان میباشد.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم گفت: علیرغم محدودیتهای شدید اعتبارات ناشی از شرایط جنگی، تلاش شده است تا با تجمیع منابع از منابع مختلف، از عقب افتادن پروژهها جلوگیری شود؛ به گونهای که بخش تصفیهخانه دچار وقفه نشود. در همین راستا، جلساتی با نهاد ریاست جمهوری پیرامون مصوبات سفر و تامین منابع مالی تصفیهخانه در دست برگزاری است تا با تسریع در تامین منابع، روند پیشرفت کار تضمین گردد.
وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی فعال در سایت شامل حدود ۲۰۰ نفر از جمله آرماتوربند و بتنریز است که با جدیت در حال انجام عملیات هستند تا از بروز آسیبهای احتمالی به سازهها جلوگیری شود. همچنین تجهیزات لازم به تدریج از منابع مختلف تهیه شده و در حال خرید و تامین است.
نظر زاده با بیان اینکه در بررسی جزئیات پروژهها، خط انتقال ۲۱ کیلومتری با تنها ۷ کیلومتر باقیمانده، در مراحل نهایی قرار دارد، تصریح کرد: در بخش پروژههای مربوط به تصفیه خانه سیاه، پیشرفت کار به ۳۴ درصد رسیده است. همچنین بخش سازهای تصفیهخانه فاضلاب که از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده، به پیشرفت ۳۴ درصدی دست یافته که از جمله پروژههای با پیشرفت قابل توجه محسوب میشود.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: در خصوص خط انتقال رینگ شرقی و فاضلاب پردیسان نیز، از مجموع ۲۱ کیلومتر، تنها حدود ۷ کیلومتر باقی مانده است که ۹۵ درصد لولههای مورد نیاز آن خریداری شده و با وجود بستن قرارداد، عملیات اجرایی با قدرت در حال انجام است تا زیرساخت اصلی تکمیل شده و زمینه اجرای شبکهها فراهم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اولویتهای اصلی در این حوزه، همواره بر حفظ انسجام متمرکز است، بیان کرد: از تاریخ ۱۵ خرداد، تمرکز عملیات بر مجتمعهای بلندمرتبه، حریمهای کمربندی، منطقه فراشاهی و خیابانهای منتهی به کمربندی بوده است. علاوه بر این، محدوده بلوار غدیر و بلوار فردوسی که محل استقرار ساختمانهای بلندمرتبه است، در صدر اولویتهای اجرایی قرار دارد.
نظر زاده افزود: به منظور ارتقای توان عملیاتی در شرایط اضطراری، تجهیزات لجستیکی مجموعه به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ از جمله خرید و اضافه شدن حدود ۱۰ دستگاه دیزل ژنراتور که مجموع تعداد آنها را به ۵۵ دستگاه رسانده است. همچنین چهار دستگاه تانکر آبرسانی، تجهیزات بیل مکانیکی، کامیون و بیلبکو به ناوگان اضافه شده است که علاوه بر وظایف اصلی، در کمک به سایر دستگاهها و حوزهها نیز مشارکت دارند.
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه در بخش خدمات امدادی و مواکب، تاکنون موفق به تأمین ۲.۵ تا ۳ میلیون لیتر آب از طریق آبرسانی سیار شدهایم،اظهار کرد: تیمهای عملیاتی بهصورت روزانه، در نیمروز اول به فعالیتهای حفاری و عملیات اصلی میپردازند و از بعد از ظهر تا نیمهشب، وظیفه آبرسانی سیار با تانکرهای اختصاصی را بر عهده دارند. علاوه بر این، با هماهنگی دستگاههای مربوطه، تامین برخی مایحتاج ضروری مواکب نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی در پایان با تأکید بر سخنان ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت صرفهجویی در مصرف انرژی، از تمامی شهروندان درخواست میشود با مدیریت مصرف برق، آب و گاز، در این دوران جنگی کمک شایانی به کشور کنند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و وجود ناترازیهای موجود، مدیریت مصرف برای جلوگیری از چالشهای جدید و کمک به روند پیروزی که به زودی محقق خواهد شد، امری حیاتی است.
انتهای پیام
