۱۴۰۵-۰۳-۲۵ | ۰۸:۲۲
بررسی میزبانی ایران در نشست بورس غلات بریکس در شانزدهمین نشست کشورهای عضو

بررسی میزبانی ایران در نشست بورس غلات بریکس در شانزدهمین نشست کشورهای عضو

مدیر کل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت امور خارجه اعلام کرد که در شانزدهمین نشست وزرای کشورهای عضو بریکس در هند پیشنهادات ایران برای میزبانی نخستین نشست گروه کاری بورس غلات بریکس و استفاده از ارزهای ملی و سازوکار تهاتر در مبادلات بورس غلات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کیائی، مدیرکل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت امور خارجه اعلام کرد که در شانزدهمین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو بریکس در هند، درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های کشاورزی، تبادل دانش و فناوری‌های نوین، بهره‌گیری از دستاوردهای تحقیقاتی- پژوهشی، تقویت امنیت و سلامت غذایی، نگرانی از آثار اقدامات قهری یکجانبه بر امنیت غذایی جهانی و نیز گسترش همکاری با سازمان‌های بین‌المللی تخصصی تبادل نظر انجام شد.

وی افزود: در پایان این نشست، بیانیه مشترکی مشتمل بر موضوعات مهم و متنوع حوزه کشاورزی، امنیت غذایی و همکاری‌های چندجانبه منتشر شد. در این بیانیه تأسیس بورس غلات بریکس؛ پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نخستین نشست گروه کاری بورس غلات بریکس؛ توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان موسسات تحقیقاتی کشورهای عضو با محوریت «پلتفرم تحقیقات کشاورزی بریکس»؛ پیشنهاد استفاده از ارزهای ملی و سازوکار تهاتر در مبادلات بورس غلات میان کشورهای عضو و ابراز نگرانی نسبت به توسل به اقدامات قهری یکجانبه و تأثیرات مخرب آن بر امنیت غذایی؛ مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام

# جهان

آخرین اخبار جهان