محمدجعفر قائمپناه سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، چهارشنبه ۲۷ خرداد در مراسم بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی دول منیری ایلام، گفت: در دولت چهاردهم حدود ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق خورشیدی کشور افزوده شده است و برنامه داریم که تا زمان آغاز پیک مصرف برق(مرداد ماه) ۵ هزار مگاوات دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شود.
وی افزود: این نیروگاه خورشیدی با توجه به نیاز روز افزون صنایع و کشاورزی استان ایلام و همچنین لزوم ارایه خدمات پایدار به زائران اربعین حسینی و با سرمایهگذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده است.
ظرفیت تولید این نیروگاه پاک سالانه بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات ساعت است.
انتهای پیام
