۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۱۸:۵۲
منبع: نمایندگی زنجان
استاندار زنجان: ساماندهی پسماند روی و انتقال صنایع آلاینده در اولویت استان است

استاندار زنجان: ساماندهی پسماند روی و انتقال صنایع آلاینده در اولویت استان است

زنجان (ایسنا) -  استاندار زنجان با تأکید بر اینکه رعایت الزامات زیست‌محیطی از اولویت‌های دولت چهاردهم است، گفت: ساماندهی پسماندهای روی، انتقال صنایع آلاینده و حرکت به سمت توسعه صنایع پاک، مهم‌ترین برنامه‌های استان در حوزه محیط‌زیست به شمار می‌رود.

سیدمحسن صادقی امروز (چهارشنبه ۲۷ خرداد) در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه یکی از واحدهای صنعتی صائین‌قلعه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسائل زیست‌محیطی با آینده کشور و سلامت مردم گره خورده است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های استانداران در دولت چهاردهم، استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی است.

وی افزود: استان زنجان در این حوزه با دو چالش اساسی مواجه است؛ نخست، انباشت پسماندهای روی و سرب که طی دهه‌های گذشته به حدود ۱۵ میلیون تن رسیده و با ادامه فعالیت صنایع، بر حجم آن افزوده می‌شود. از این‌رو، ساماندهی و انتقال این پسماندها به محل‌های مناسب، یکی از اولویت‌های مدیریت استان است.

استاندار زنجان با اشاره به برنامه انتقال صنایع دارای آلایندگی بالا، گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین، مطالعات دقیقی درباره میزان و گستره آلایندگی صنایع در حال انجام است تا واحدهای آلاینده از محدوده‌های جمعیتی و مناطق نزدیک به منابع آبی منتقل شوند.

صادقی ادامه داد: همزمان مکان‌یابی محل‌های مناسب برای دفن اصولی پسماندها نیز در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه بخش خصوصی همکاری مناسبی در اجرای این برنامه‌ها داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش شده است از صدور مجوز برای استقرار صنایعی که با الزامات سند آمایش و ملاحظات زیست‌محیطی همخوانی ندارند، جلوگیری شود تا مسیر توسعه استان به سمت صنایع پاک و کم‌آلاینده هدایت شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها