۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۲۳:۵۳
سومین خانه شاهنامه کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود

سومین خانه شاهنامه کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان (ایسنا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه‌اندازی سومین خانه شاهنامه کشور در این استان و همچنین بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سال جاری خبر داد.

حسین اسحاقی شامگاه چهارشنبه ۲۷ خرداد در مراسم پایانی سومین دوره عالی تربیت مربی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی در تالار فرهنگ و هنر کرمان بیان کرد: این دوره امروز با حضور جمعی از شاهنامه خوانان و شاهنامه پژوهان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و فارس و همچنین اساتید برجسته برگزار شد که تجربه‌ای بسیار ارزشمند و پربار بود.

وی افزود: این نوید را می‌دهم که سومین «خانه شاهنامه» کشور در کرمان راه‌اندازی می‌شود و یکی از اقدامات بزرگ و شایسته‌ای است که براساس تفاهم ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.

اسحاقی در ادامه گفت: امشب از پوستر خانه شاهنامه کرمان رونمایی و این خانه در تالار فرهنگ و هنر کرمان راه‌اندازی می‌شود که گام موثری در جهت ترویج و تقویت جریان شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پیش روی استان، اظهار کرد: پس از سپری شدن شرایط جنگی کشور، امسال میزبان رویدادهای مهم از جمله جشنواره موسیقی نواحی ایران و دوسالانه نقاشی ایران در کرمان خواهیم بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری با حمایت استاندار کرمان برنامه‌ریزی شده است که به‌تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد و از همه هنرمندان و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم در این رویدادها مشارکت و حمایت کنند.

وی با تاکید بر حرکت در مسیر تحقق شعار «کرمان بر فراز» و الگوی استاندار برای توسعه متوازن در بخش‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی، بیان کرد: تلاش ما این است که این الگو را در حوزه فرهنگ و هنر، پیش ببریم و گام‌های مؤثری در راستای توسعه همه‌جانبه برداریم که از همه دست‌اندرکاران و حامیان بخش فرهنگی، صمیمانه سپاسگزاریم.

به گزارش ایسنا، سومین دوره عالی تربیت مربی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی با عنوان «از روایت تا درایت» و با حضور پژوهشگران و روایتگرانی از استان‌های مختلف کشور در دو بخش شاهنامه‌خوانی(نقالی و روایتگری) و  شاهنامه‌پژوهی (تحقیق و پژوهش‌های ادبی) برگزار شد.

این رویداد یک‌روزه که با هدف پاسداشت میراث زبان فارسی و ترویج فرهنگ شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی برپا شد، شامل نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ آموزشی، شاهنامه‌خوانی توسط منتخبان شرکت‌کننده، پرسش و پاسخ با حضور اساتید صاحب‌نظر و مراسم پایانی بود.

در مراسم اختتامیه با حضور دکتر میرجلال‌الدین کزازی چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، دکتر عبدالحمید ضیایی مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر اردشیر صالح پور عضو گروه علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ابوذر عطاپور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، ندا نظامی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، سید محمدعلی گلاب زاده رئیس مرکز کرمان شناسی، محمدرضا فرح‌بخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، پوستر خانه شاهنامه کرمان رونمایی شد.

همچنین با اهدای لوح سپاس، از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی تخصصی تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها