حسین اسحاقی شامگاه چهارشنبه ۲۷ خرداد در مراسم پایانی سومین دوره عالی تربیت مربی شاهنامهخوانی و شاهنامهپژوهی در تالار فرهنگ و هنر کرمان بیان کرد: این دوره امروز با حضور جمعی از شاهنامه خوانان و شاهنامه پژوهان استانهای کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و فارس و همچنین اساتید برجسته برگزار شد که تجربهای بسیار ارزشمند و پربار بود.
وی افزود: این نوید را میدهم که سومین «خانه شاهنامه» کشور در کرمان راهاندازی میشود و یکی از اقدامات بزرگ و شایستهای است که براساس تفاهم ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میگیرد.
اسحاقی در ادامه گفت: امشب از پوستر خانه شاهنامه کرمان رونمایی و این خانه در تالار فرهنگ و هنر کرمان راهاندازی میشود که گام موثری در جهت ترویج و تقویت جریان شاهنامهخوانی و شاهنامهپژوهی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامههای پیش روی استان، اظهار کرد: پس از سپری شدن شرایط جنگی کشور، امسال میزبان رویدادهای مهم از جمله جشنواره موسیقی نواحی ایران و دوسالانه نقاشی ایران در کرمان خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری با حمایت استاندار کرمان برنامهریزی شده است که بهتدریج اطلاعرسانی خواهد شد و از همه هنرمندان و علاقهمندان دعوت میکنیم در این رویدادها مشارکت و حمایت کنند.
وی با تاکید بر حرکت در مسیر تحقق شعار «کرمان بر فراز» و الگوی استاندار برای توسعه متوازن در بخشهای فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی، بیان کرد: تلاش ما این است که این الگو را در حوزه فرهنگ و هنر، پیش ببریم و گامهای مؤثری در راستای توسعه همهجانبه برداریم که از همه دستاندرکاران و حامیان بخش فرهنگی، صمیمانه سپاسگزاریم.
به گزارش ایسنا، سومین دوره عالی تربیت مربی شاهنامهخوانی و شاهنامهپژوهی با عنوان «از روایت تا درایت» و با حضور پژوهشگران و روایتگرانی از استانهای مختلف کشور در دو بخش شاهنامهخوانی(نقالی و روایتگری) و شاهنامهپژوهی (تحقیق و پژوهشهای ادبی) برگزار شد.
این رویداد یکروزه که با هدف پاسداشت میراث زبان فارسی و ترویج فرهنگ شاهنامهخوانی و شاهنامهپژوهی برپا شد، شامل نشستهای تخصصی، کارگاه آموزشی، شاهنامهخوانی توسط منتخبان شرکتکننده، پرسش و پاسخ با حضور اساتید صاحبنظر و مراسم پایانی بود.
در مراسم اختتامیه با حضور دکتر میرجلالالدین کزازی چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، دکتر عبدالحمید ضیایی مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر اردشیر صالح پور عضو گروه علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ابوذر عطاپور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان، ندا نظامی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، سید محمدعلی گلاب زاده رئیس مرکز کرمان شناسی، محمدرضا فرحبخش مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، پوستر خانه شاهنامه کرمان رونمایی شد.
همچنین با اهدای لوح سپاس، از شرکتکنندگان در این دوره آموزشی تخصصی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
