منوچهر حبیبی، روز پنجشنبه ۲۸ خرداد در آیین بهرهبرداری از پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۹ روستای بخش فیروزآباد، از اجرای طرحهای زیرساختی در مناطق صعبالعبور به عنوان نمادی از مدیریت جهادی یاد کرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت راهبردی بخش فیروزآباد، افزود: این بخش پهناورترین بخش استان است و وسعت و ظرفیتهای آن در تراز یک شهرستان است و به همین دلیل، نگاه مدیریت استان به این منطقه، نگاهی ویژه و متمایز است.
وی با اشاره به دشواریهای فنی و هزینههای بالای اجرای پروژههای عمرانی در بهش فیروزآباد به دلیل صعبالعبور بودن آن، اظهار کرد: هزینه اجرای پروژههای عمرانی در این منطقه به دلیل توپوگرافی خاص، گاهی دو تا سه برابر سایر مناطق است، با این حال به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با همکاری قرارگاه محرومیتزدایی سپاه حضرت نبیاکرم(ص) استان، شاهد عبور از مشکلات و تکمیل زیرساختها هستیم.
حبیبی در ادامه با برشمردن دستاوردهای اخیر در این بخش افزود: در حوزه گازرسانی و برقرسانی، بخش اعظمی از روستاهای بخش فیروزآباد پوشش داده شده و رفع نواقص محدودِ باقیمانده نیز با جدیت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در دستورکار است تا سرفیروزآباد به معنای واقعی به یک بخش سبز تبدیل شود.
استاندار کرمانشاه در خصوص پروژه عظیم آبرسانی امام علی(ع) که امروز افتتاح شد نیز گفت: تنها طول خط انتقال این پروژه که ۱۹ روستا را سیراب میکند، ۱۰۵ کیلومتر است و اجرای چنین پروژه بزرگی به دلیل شرایط سخت منطقه، با استقبال پیمانکاران بخش خصوصی مواجه نمیشود، اما سپاه پاسداران با رویکرد محرومیتزدایی وارد عمل شد که شایسته تقدیر ویژه است.
حبیبی افزود: توسعه دیگر زیرساختها، بهویژه در حوزه راه نیز در بخش فیروزآباد با جدیت دنبال میشود، اما نکته اصلی اینجاست که در کنار امور عمرانی، باید بر حوزه اقتصادی و اشتغالزایی هم تمرکز کنیم تا با بهرهگیری از ظرفیتهای طبیعی منطقه، ماندگاری مردم در روستاها تقویت شود.
وی با قدردانی از پیگیریهای مستمر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همراهی مدیران دستگاههای اجرایی بهویژه شرکت آبفا و قرارگاه محرومیتزدایی سپاه افزود: این روند خدمترسانی با جدیت ادامه خواهد داشت و شاهد افتتاحهای مستمر پروژهها در سطح استان و بهویژه در این منطقه خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به جایگاه بینالمللی ایران اسلامی، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه وحدت مسئولان، پشتیبانی مردم ولایتمدار و توانایی نیروهای مسلح، به جایگاهی رسیده که معادلات جهانی بدون نقشآفرینی آن معنا نمیشود.
وی در پایان افزود: ما خادمان مردم، به این ملت موقعیتشناس که در تمامی صحنهها گوشبهفرمان رهبری هستند، افتخار میکنیم و خود را موظف میدانیم بهترین خدمات را به این مردم ارائه دهیم.
در این مراسم که با حضور منوچهر حبیبی استاندار کرمانشاه، فضل الله رنجبر و محمد رشیدی نمایندگان کرمانشاه در مجلس، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، در قالب مجتمع آبرسانی امام علی(ع) یک - که از مصوبات سفر رهبر شهید انقلاب به استان کرمانشاه است- به ۱۹ روستای بخش فیروزآباد با ۴۲۰۰ نفر جمعیت و با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان آبرسانی پایدار شد.
در این طرح با حفر یک حلقه چاه، احداث ۱۰۵ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع، ۲۱ باب مخزن به حجم ۱۱۵۰ مترمکعب و پنج ایستگاه پمپاژ، به روستاهای بخش فیروزآباد آبرسانی شده است.
پیش از اجرای این طرح تأمین آب ساکنان ۱۹ روستای دهستان جلالوند در بخش فیروزآباد با تانکرهای سیار آبرسانی انجام میشد.
انتهای پیام
