جواد زنگنه در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به قرارگرفتن در فصل گرما، پنجمین خانه اطفای حریق ملایر در روستای رضوانکده به بهرهبرداری رسیده و وسایل و امکانات لازم نیز در اختیار اعضای شورا، دهیار و اهالی این روستا قرار گرفته است.

زنگنه در رابطه با افتتاح پایگاه ثابت اطفای حریق و برگزاری مانور در روستای رضوانکده ملایر، تصریح کرد: همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش احتمال وقوع آتشسوزی در مراتع، پایگاه ثابت اطفای حریق با حضور مسئولان و نمایندگان ادارات مختلف توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر در روستای رضوانکده افتتاح شد.

زنگنه به افتتاح ششمین خانه اطفا حریق شهرستان ملایر و برگزاری مانور اطفای حریق در روستای آورزمان در روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی اشاره کرد و افزود: راهاندازی این پایگاه به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی در حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب اراضی، گامی عملی برای مقابله با پیامدهای ناشی از خشکسالی و پیشگیری از تبدیل شدن مراتع مستعد به کانونهای بیابانی محسوب میشود.
وی به برگزاری مانور "اطفای حریق" در روستای آورزمان ملایر اشاره کرد و افزود: این مانور با هدف ارتقای هماهنگی و آمادگی نیروها در مواجهه با آتشسوزیهای احتمالی در عرصههای منابع طبیعی منطقه برگزار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: در این رزمایش، سناریوی مقابله با آتشسوزی شبیهسازی و تمرینات لازم در راستای افزایش سرعت عمل و کارایی تیمهای شرکتکننده به اجرا درآمد.
وی تصریح کرد: در ادامه این مراسم، مانور عملیاتی اطفاء حریق با هدف ارزیابی توان لجستیکی و هماهنگی میانبخشی برای مقابله با حوادث احتمالی در عرصههای منابع طبیعی برگزار شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ حفاظت از محیطزیست در تقارن با روز جهانی مقابله با بیابانزایی، تصریح کرد: ایجاد چنین زیرساختهایی در سطح روستاها، نقشی حیاتی در مدیریت بحران و تابآوری اکوسیستمهای منطقه در برابر خشکسالیهای مستمر خواهد داشت.
انتهای پیام
