۱۴۰۵-۰۳-۳۱ | ۰۰:۳۶
هیات مذاکره‌کننده ایران وارد زوریخ شد

هیات مذاکره‌کننده ایران وارد زوریخ شد

تیم مذاکره‌کننده ایران عصر روز شنبه به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی و با هدف پیگیری اجرای تعهدات در چارچوب یادداشت تفاهم خاتمه جنگ، وارد زوریخ سوئیس شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس هیات مذاکره کننده را در این سفر سیدعباس عراقچی وزیر خارجه، علی باقری معاون بین الملل دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی، حمید بورد معاون وزیر نفت و رییس شرکت ملی نفت ایران، کاظم غریب آبادی و اسماعیل بقایی معاونان وزیر خارجه همراهی می کنند.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه عصر روز شنبه پیش از عزیمت به سوییس، اظهار کرد: سفر هیات مذاکره‌کننده ایران به سوئیس در راستای پیگیری اجرای تعهدات طرف متقابل است نه شروع مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: این سفر برای پیگیری اجرای تعهدات طرف متقابل است. مذاکرات برای توافق نهایی زمانی است که بندهای دیگر اجرا شود.

به گزارش ایسنا، جی دی ونس معاون رییس جمهور آمریکا نیز در ساعات اولیه بامداد یکشنبه راهی سوییس شد.

همچنین گفته شده است استیو ویتکاف فرستاده ویژه و جرد کوشنر داماد رئیس‌جمهور آمریکا در سوییس به سر می برند.



انتهای پیام

# جهان

آخرین اخبار جهان