در هشدار سطح نارنجی شماره ۱۴ امروز ۳۱ خردادماه ادارهکل هواشناسی خوزستان، رخداد دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و افزایش مصرف حاملهای انرژی، پیشبینی شده است.
این شرایط از سهشنبه ۲ تیرماه آغاز میشود و تا اواخر چهارشنبه ۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.
در این مدت وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی رخ خواهد داد.
در این هشدار، اثر مخاطره، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتشسوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری عنوان شده است.
در این زمینه، صرفهجویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.
به گزارش ایسنا، همچنین تاکید میشود در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه استفاده شود.
انتهای پیام
