۱۴۰۵-۰۴-۰۱ | ۱۰:۳۲
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
معاون فرماندار:صیانت از حقوق کارگران در اولویت دستگاه‌های اجرایی چابهار قرار دارد

معاون فرماندار:صیانت از حقوق کارگران در اولویت دستگاه‌های اجرایی چابهار قرار دارد

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار با تأکید بر ضرورت حمایت از جامعه کارگری گفت: صیانت از معیشت، امنیت شغلی و حقوق قانونی کارگران از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی است و تمامی نهادهای مسئول موظف به اجرای دقیق قوانین در این حوزه هستند.

عبدالغفور حوت دوشنبه اول تیر در نشست کمیسیون کارگری شهرستان چابهار با اشاره به جایگاه مهم جامعه کارگری در روند توسعه کشور اظهار کرد: کارگران از ارکان اصلی تولید و پیشرفت اقتصادی هستند و صیانت از حقوق آنان وظیفه مشترک همه دستگاه‌های اجرایی، کارفرمایان و پیمانکاران است.

وی افزود: هیچ‌گونه کوتاهی در زمینه پرداخت حقوق قانونی و رعایت استانداردهای کار پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های مسئول باید با نظارت دقیق، از تضییع حقوق کارگران جلوگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار با تأکید بر رسیدگی به وضعیت کارگران آسیب‌دیده از شرایط اخیر گفت: موضوع بیمه بیکاری و حمایت‌های قانونی باید با دقت ویژه پیگیری شود و در صورت ثبت اطلاعات و سوابق در سامانه‌های مربوطه، پرداخت حقوق و مزایای قانونی آنان باید با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گیرد.

وی همچنین بر تشدید نظارت بر پروژه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان تأکید کرد و گفت: رعایت قوانین کار، مقررات تأمین اجتماعی و الزامات ایمنی کارگاه‌ها باید به‌صورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.

حوت خاطرنشان کرد: پیگیری حقوق کارگران با جدیت در دستور کار کمیسیون کارگری شهرستان قرار دارد و این کمیسیون با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، مسائل و مشکلات این قشر را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

در ادامه این نشست،اعضای کمیسیون به بررسی وضعیت بیمه، اشتغال و مطالبات کارگری پرداختند و بر ضرورت هماهنگی میان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان و سایر نهادهای مرتبط تأکید کردند.

همچنین در این جلسه روند رسیدگی به امور خانواده شهید کارگر «عرفان جماعت بلوچ» نیز بررسی شد و بر تسریع در ارائه خدمات و حمایت‌های لازم به این خانواده تأکید شد.

در پایان نشست، اعضای کمیسیون کارگری شهرستان چابهار بر تداوم حمایت از جامعه کارگری، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از حقوق قانونی کارگران تأکید کردند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها