۱۴۰۵-۰۴-۰۲ | ۱۹:۰۴
روس‌اتم در حال توسعه پروژه‌ احداث کارخانه بزرگ بازفرآوری سوخت هسته‌ای است

روس‌اتم در حال توسعه پروژه‌ احداث کارخانه بزرگ بازفرآوری سوخت هسته‌ای است

شرکت دولتی هسته‌ای روسیه (روس‌اتم) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال توسعه پروژه‌ای برای احداث یک کارخانه با ظرفیت بالا جهت بازفرآوری سوخت هسته‌ای مصرف‌شده است؛ پروژه‌ای که در خدمت صنعت انرژی هسته‌ای آینده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه این شرکت آمده است: «شرکت دولتی روس‌اتم در حال توسعه پروژه‌ای برای یک کارخانه بزرگ بازفرآوری سوخت هسته‌ای مصرف‌شده و بازیافت مواد هسته‌ای است تا این مواد در ادامه در پروژه‌های انرژی هسته‌ای، از جمله راکتورهای نسل چهارم مورد استفاده قرار بگیرند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این پروژه در چارچوب توسعه یک سامانه دوبخشی انرژی هسته‌ای با چرخه سوخت بسته اجرا می‌شود؛ سامانه‌ای که در آن راکتورهای نوترون سریع در تعامل نزدیک با راکتورهای حرارتی فعالیت می‌کنند.»

انتهای پیام

# جهان

آخرین اخبار جهان