۱۴۰۵-۰۴-۰۵ | ۰۱:۱۸
مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اصغر (علیه السلام)

مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اصغر (علیه السلام)

کرمان (ایسنا) - مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام، عصر چهارم تیرماه مصادف با عاشورای حسینی در روستای هوتک شهرستان کرمان برگزار شد.

هنرمندان تعزیه‌خوان روستای هوتک(که سابقه دیرینه‌ای در هنر آئینی تعزیه دارند)، طبق رواغسال‌های گذشته در عصر عاشورا مجلس تعزیه شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش را برپا کردند.

این ویدئو گوشه‌ای از مراسم و مربوط به مجلس تعزیه طفل ۶ ماهه سیدالشهداست.

به گزارش ایسنا، هوتک در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.

بنابراین گزارش، روز سیزدهم ماه محرم نیز مراسم ویژه‌ای با عنوان «زنان بنی‌اسد» در روستای هوتک برگزار می‌شود که روایت نمادین واقعه تدفین شهدای کربلا توسط زنان قبیله بنی‌اسد است.
 

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها