به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، امروز جمعه، پنجم تیرماه همزمان با پنجمین روز از هفته قوه قضائیه، محل نماز جمعه در دانشگاه تهران میزبان مسئولان و مدیران ارشد قضایی بود تا شنوای مطالبات، مشکلات و درخواستهای حقوقی و قضایی نمازگزاران و مراجعان باشند.
برپایی میزهای خدمت در روز جمعه، بخشی از برنامه مدون دستگاه قضا در راستای رویکرد «مردمداری» و «تکریم مراجعین» است که در سراسر کشور با جدیت دنبال میشود. هدف از این اقدام، حذف واسطهها، تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی و تسریع در روند رسیدگی به پروندههاست.
علاوه بر نمایندگان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مدیران و نمایندگانی از بخشهای مختلف دستگاه قضا از جمله دادگستری کل استان تهران، دادستانی تهران، مرکز توسعه حل اختلاف، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، سازمان پزشکی قانونی و سازمان تعزیرات حکومتی در میز خدمت حاضر شدند تا با بررسی پروندهها و استماع مشکلات، دستورات مقتضی را در چارچوب موازین قانونی صادر کنند.
این اقدام در راستای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر «تکریم مردم و رفع مشکلات در چارچوب قانون» صورت میگیرد.
مسئولان قضایی پس از دریافت مشکلات و ارجاع درخواستهای مردمی به واحدهای مرتبط، نسبت به پیگیری پرونده تا رسیدن به نتیجه نهایی و پاسخگویی به اربابرجوع، پیگیری خواهند کرد.
پس از پایان دیدارهای چهرهبهچهره امروز، گزارشها و نتایج حاصله جهت جمعبندی و پیگیریهای ستادی، به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه منعکس خواهد شد.
انتهای پیام
