محمد رضا اصغری افزود: عمده توت برداشتی مربوط به توتستانهای شهرستانهای ارومیه و خوی است.
وی اظهار کرد: توت درختی علاوه بر جایگاه سنتی در سبد مصرفی خانوارها و مرغوبیت بالای ارقام تولیدی(بهویژه توت خوی)، فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری کشاورزی است.
به گفته اصغری، همزمان با آغاز فصل برداشت در خردادماه، باغهای توت در برخی مناطق استان به مقصدی برای حضور خانوادهها، گردشگران و علاقهمندان به طبیعت تبدیل میشوند و این موضوع علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، میتواند زمینه رونق اقتصادی باغداران و معرفی ظرفیتهای بومی منطقه را نیز فراهم کند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش این محصول اظهار کرد: بهرهگیری از ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری، بستهبندی مناسب و بازاریابی، میتواند ارزش افزوده بیشتری برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و زمینه عرضه این محصول در بازارهای گستردهتر را فراهم کند.
به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی استان، در روز شنبه ۶ تیر، وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش ارزش اقتصادی این محصول، برنامههایی برای توسعه باغات مدرن و بهبود فرآیند مدیریت تولید را در دستور کار دارد.
انتهای پیام
