۱۴۰۵-۰۴-۰۶ | ۱۲:۴۸
منبع: نمایندگی زنجان
مدیر جهاد کشاورزی طارم: آفت ملخ مراکشی در شهرستان تحت کنترل است
عکس تزئینی است

مدیر جهاد کشاورزی طارم: آفت ملخ مراکشی در شهرستان تحت کنترل است

زنجان (ایسنا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اجرای عملیات گسترده ردیابی و مبارزه با آفت ملخ مراکشی، گفت: با اقدامات انجام‌ شده، این آفت در شهرستان طارم تاکنون تحت کنترل قرار دارد.

منوچهر یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی از نیمه دوم فروردین‌ماه در شهرستان آغاز شده است، اظهار کرد: این عملیات تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت و تیم‌های اجرایی همچنان به‌صورت مستمر وضعیت مناطق مختلف را پایش می‌کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان توسط تیم‌های تخصصی ردیابی شده و در بیش از هفت هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با آفت انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به استقرار چهار اکیپ ردیابی در مناطق گیلوان، دستجرده، آب‌بر و چورزق، تصریح کرد: علاوه بر این، یک تیم چهار نفره مسئولیت عملیات سم‌پاشی را بر عهده دارد و در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام‌شده، آفت ملخ مراکشی در شهرستان تحت کنترل است.

یارمحمدی در ادامه با قدردانی از همکاری مردم و دامداران در اجرای برنامه‌های مقابله با این آفت، تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مشارکت مردم به‌ویژه دامداران در شناسایی و کنترل کانون‌های آلودگی بسیار مؤثر بوده است.

او از شهروندان و دامداران خواست در صورت مشاهده آفت ملخ مراکشی یا کانون‌های تجمع این آفت، موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش آن انجام شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها