• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۳۸۴ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8407-03143

دريابان علي شمخاني: مقابل قداره‌بندهاي جهاني مي‌ايستيم بايد در ايراني بودن آن‌ها كه ادبيات غرب مبني بر گرفتن حق از ايران را دنبال مي‌كنند، شك كرد

دريابان علي شمخاني:
مقابل قداره‌بندهاي جهاني مي‌ايستيم
بايد در ايراني بودن آن‌ها كه ادبيات غرب مبني بر گرفتن حق از ايران را دنبال مي‌كنند، شك كرد

دريابان علي شمخاني گفت: مردم ديروز براي دفاع متحد شدند، امروز هم براي دفاع از حق ايران متحد مي‌شوند، اما بايد دانست كه مقاومت بدون وحدت و ايثار ممكن نيست. در سرزمين مقاومت و با خواست وحدت نمي‌توان سهم‌خواهي كرد، رقابت در ايثار بيشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وي طي سخناني در همايش فرماندهان جنگ كه توسط موسسه‌ي انديشه‌ي ناب تشكيل شد، به مقايسه‌ي دوره‌ي دفاع مقدس و دوره‌ي اخير و مباحث پيرامون فناوري هسته‌يي پرداخت و گفت: يك روز تحت رهبري حضرت امام(ره) زمينه‌ي مقاومت براي‌مان فراهم شد و امروز با رهبري فرماندهي كل قوا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي زمينه‌ي مقاومت براي به دست آوردن حق قانوني در بحث هسته‌يي براي‌مان فراهم است.

شمخاني گفت: ديروز خرمشهر را در مقاومت از دست داديم، ولي آن را بازپس گرفتيم. امروز هم ممكن است در مقاومت مقابل قداره‌بندهاي جهاني آسيب ببينيم اما حتما خود را اصلاح مي‌كنيم و مي‌ايستيم.

وي تاكيد كرد: امروز هر كس از حق قانوني و هسته‌يي ايران حمايت كند، ايراني است. اما آن‌هايي كه دم از ايران مي‌زنند ولي ادبيات غرب مبني بر گرفتن حق از ايران را دنبال مي‌كنند، در ايراني بودنشان بايد شك كرد.

وي يادآور شد: مخالفين ما در نظام بين‌الملل اولويت و موضوع اصلي‌شان عراق و سلب امنيت است. آن‌ها ايران را جزو ثبات خواهان عراق مي‌دانند. غرب در حل معضلات كلي بن لادن و طالبان دچار مشكل و آمريكا در داخل به دليل حوادث طبيعي دچار مشكل شده است و معلوم نيست كه شرايط آن‌ها پيچيده‌تر مي‌شود يا مسير حل را طي خواهد كرد؛ در صورتي كه مسير حل را برود به طور قطع به ما فشار بيشتري خواهند آورد ولي اگر مسير حل طي نشود مي‌توان از اين شرايط براي احقاق حق ايران استفاده كرد.

وي گفت: البته ما هم در داخل مشكل داريم ما در داخل ابهام و ركود و انتظار و مطالبه داريم كه بايد از آن‌ها عبور كنيم. موضوعات ثابت و پيش رو داريم، موضوع ثابت مسايل جزاير ايراني است و موضوع پيش رو بحث اتهام دخالت ايران در مساله عراق است، كه معلوم نيست اين مساله به دنبال تاكيد بر موضوع عراق و انتقاد از عراق است و يا به منظور فشار بيشتر به ايران در موضوع هسته‌يي.

شمخاني در پايان سخنان خود هدف از تشكيل اين جلسه را دور هم جمع شدن فرماندهان و بررسي مشكلات و موضوعات پيش رو عنوان كرد و گفت: ما بايد مرتب همديگر را ببينيم و شرايط سخت زمان صلح را به خوبي طي كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي شمخاني كه به تازگي مدير عامل موسسه‌ي انديشه‌ي ناب شده است در حاشيه‌ي همايش فرماندهان جنگ تمركز فعاليتش در اين موسسه را بررسي راهبردي جنگ عنوان كرد و گفت: نگاه راهبردي به جنگ تا به حال كمتر مورد توجه بوده است و در اين زمينه نگاه و مطالعات در استراتژي و پروسه‌ي جنگ هم اكنون نيازمند تبيين و روشنگري است.

وي يكي ديگر از كارهايش در اين موسسه را تدوين و انتشار تاريخ شفاهي جنگ عنوان كرد و گفت: يكي از اصلي‌ترين كارهاي من در اين موسسه دفاع از ادبيات جنگ مي‌باشد.

دريابان شمخاني كه همزمان به حكم رهبر معظم انقلاب رييس مركز مطالعات راهبردي دفاعي شده است فعاليت‌در آن‌جا با اين موسسه را متناسب توصيف كرد و در عين حال گفت: اين موسسه بر خلاف مركز مطالعات راهبردي دفاعي يك موسسه‌ي خصوصي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha