اين هفته نيز مانند چند هفته اخير بازار خودرو در نوسان عمومي، ولي با كمي افزايش قيمت همراه بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هفته پژو405 و 206، تندر90 و سمندLX مشمول افزايش قيمت شدند.
خانواده پژو
قيمت پژو405 با كمي افزايش در نوع بنزيني به 14ميليون و 700 هزار تومان رسيده است. اين خودرو در نوع گازسوز نيز 14 ميليون و 900 تا 15 ميليون تومان در بازار تهران معامله ميشود.
در اين ميان ميتوان گفت كه خانواده پژو در هفته اخير نوسان كمي داشته است. پژو پارس و 206 از جمله خودروهايي بود كه نوسان كمي داشتند. پژو پارس در مدل معمولي بنزيني 18 ميليون و 600 هزار تومان معامله شد و مدل ELX آن كه به گفته معاونت فروش ايران خودرو براساس سفارش توليد ميشود و تيراژ كمي نيز دارد، در بازار به 22 ميليون تومان رسيده است، اما نكته جالب در مورد اين خودرو اختلافات فاحش قيمت آن در سطح شهر است.
اما از بازار پژو206 بوي گراني ميآيد. اين خودرو در مدل هاچبك و تيپ2 به قيمتي معادل 14 ميليون و 850 هزار تومان رسيده است. تيپ 3 اين خودرو نيز هم اكنون به قيمتي معادل 16ميليون و 200 هزار تومان دست يافته است. اين خودرو در مدل اسدي V20 نيز 15 ميليون و در مدل V9 هم اكنون 18 ميليون و 900 هزار تومان به فروش ميرسد.
سمند و نوسان قيمتي
اما با اين كه سمندLX بنزيني ركورد 15 ميليون و 900 هزار تومان خود را شكست و به 16 ميليون تومان رسيد، اين خودرو در مدل ساده بنزيني با 100 هزار تومان كاهش در 13 ميليون و 750 هزار تومان معامله ميشود، اما مدل گازسوز آن 14 ميليون و 200 تا 300 هزار تومان در بازار تهران معامله ميشود.
قيمتهاي اين خودرو در مدلهاي سفارشي نيز در نوع خود شنيدني است. سمند بنزينسوز معمولي با ترمز ABS حدود 14 ميليون و 150 هزار تومان و سمند سال نيز 15 ميليون و 750 هزار تومان در بازار تهران معامله شده است.
زانتيا در مسيري آرام
درباره زانتيا ساپيا نيز بايد گفت كه با توجه به اين كه در ماههاي ابتدايي سال به كمتر از افزايش يك ميليوني راضي نميشد، اين خودرو چند هفتهاي است كه روند ثابتي را طي و به نوسانات 100 هزار توماني اكتفا ميكند. زانتيا هم اكنون 30 ميليون و 100 هزار تومان معامله ميشود. ريو نيز حدود 14 ميليون تومان خريد و فروش ميشود.
تندر90 فول امكانات بيش از 15 ميليون تومان
اما از تندر90 هم با توجه به اين كه شركتهاي خودروساز ادعاي افزايش تيراژ توليد آن را دارند، ولي با يك حساب سرانگشتي مي توان به اين نتيجه رسيد كه حدود 20 هزار دستگاه از تعهدات پارس خودرو و ايران خودرو باقي مانده، مدل E2 فول اين خودرو باز هم گران شد و به 15 ميليون و 200 تا 300 هزار تومان رسيد و به نظر ميرسد با روند اين چنيني قصد رسيدن به قيمت پرشيا را دارد.
اين نوسان قيمتي در 6 مدل ديگر تندر90 كمتر ديده ميشود و قيمت پايه بدون كولر اين خودرو كه بعضيها لقب پيكان مدرن را به آن دادهاند، 10 ميليون و 300 هزار تومان در بازار تهران قيمتگذاري شده است.
كاهش قيمت محصولات پرمصرف پارسخودرو
پس از اينكه شنيده شد يارانه يك سال بنزيني كه پارس خودرو براي سه خودرو ماكسيما، رونيز و مورانو در نظر گرفته لغو شده، قيمت برخي از اين خودروها كاهش يافت؛ به طوري كه ماكسيما در مدل دندهاي 37 ميليون و در مدل اتوماتيك حدود 40 ميليون تومان در بازار تهران به فروش و رونيز هم 31 تا 31.5 ميليون تومان معامله شده است.
ولي اين نوسان كمتر توانسته به نيمه SVU وارداتي پارس خودرو يعني مورانو سرايت كند؛ به طوري كه قيمت اين خودرو هم اكنون به 74 ميليون تومان در بازار تهران رسيده است.
پرايد ارزان شد
اما بازار پرايد سايپا و پژو روآ ايران خودرو كه دو محصول از نظر قيمتي سطح پايين محسوب ميشوند نيز در نوع جالب است. اين هفته با توجه به كم شدن تيراژ توليد پژو روآ ديگر قيمت آن كاهش نيافت و در نوع بنزيني 8 ميليون و 100 و در نوع دو گانهسوز 8.5 ميليون تومان معامله شد.
اما قيمت پرايد كاهش يافت. به طوريكه پرايد صباي بنزيني با كاهش 50 هزار توماني حدود 8 ميليون تومان به فروش رفت، اما نوع دوگانهسوز آن 8 ميليون و 300 هزار تومان معامله ميشود. با اين كه سايپا با استدلال كم بودن پرايد نسيم (DM)، قيمت اين خودرو را 500 هزار تومان افزايش داده، اما اين افزايش قيمت در بازار آزاد چندان مشهود نبوده، چرا كه اين خودرو حتي نسبت به هفته گذشته 50 هزار تومان نيز كاهش قيمت داشت و به 8 ميليون و 700 هزار تومان رسيد. اما پرايد 132 سايپا نيز كه به گفته مديرعامل اين شركت قرار است نوع هاچبك آن امسال عرضه شود، 8 ميليون و 600 هزار تومان در بازار تهران معامله ميشود.
انتهاي پيام
نظرات