*توليد تندر90 به هزار دستگاه در هفته رسيد* مديرعامل رنوپارس در گفتوگو با ايسنا: رقابت قطعهسازان ايراني با شركتهاي رومانيايي است، نه فرانسوي
مديرعامل رنوپارس گفت: توليد تندر90 به هزار دستگاه در هفته رسيده است و اميدواريم در آينده نزديك به دو هزار دستگاه نيز برسد.
ميشل كربل در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره ميزان توليد كنوني تندر90 توضيح داد: پس از جلسه مشترك با دو خودروساز ايراني، بسياري از مشكلات برطرف شده و ما هماكنون به توليد هزار دستگاه در هفته رسيدهايم و در آينده نزديك به توليد دو هزار دستگاه نيز خواهيم رسيد.
وي درباره برنامههاي آينده رنو در ايران گفت: تندر مثل يک مادر است که در آينده بچههاي زيادي خواهد داشت. ساندرو و استيشن واگن لوگان كه هماكنون در اروپا استفاده ميشوند، حتما به بازار ايران خواهند رسيد و در آينده خانوادهاي از خودروها روي پلتفرم تندر90 ساخته خواهد شد.
كربل در پاسخ به اين سوال كه چرا با داخليسازي بيشتر، قيمت تندر را پايين نميآوريد؟ گفت: افزايش داخليسازي به نفع ماست، اما مهم است که بدانيد قطعهسازان رومانيايي قيمتهاي بسيار پاييني دارند و آنها رقباي ايرانيها هستند. در ايران اين تصور وجود دارد كه اگر داخليسازي کنيم، قيمت پايين ميآيد؛ اين در صورتي درست است که رقابت ايرانيها با فرانسه، آلمان يا ايتاليا باشد، اما بايد دانست كه اين رقابت براي كاهش قيمت با قطعهسازان رومانيايي است.
مديرعامل رنوپارس درباره راهكارهاي پايين آوردن قيمت تندر 90 گفت: اولين راه توليد بيشتر است و دومين راه قوي کردن قطعهسازان داخلي است و بايد با آموزش، آنها را قوي کنيم. بعضي کارها هم اضافه هستند و شرکتها بايد خود را کوچک کنند تا خدمات بهتري بدهند. از سوي ديگر مشكل برابري ارز هم وجود دارد كه به ضرر ريال است.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات