• چهارشنبه / ۲۳ دی ۱۳۸۸ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-12271

نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران افتتاح شد

نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران افتتاح شد

نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران با ارائه‌ي پنج‌هزار بسته‌ي مسافرتي در حوزه‌ي تورهاي خروجي و سه‌هزار بسته در حوزه‌ي تورهاي داخلي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رقيه حاتمي‌پور ـ مجري طرح نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران ـ اين بازار را محلي براي نمايش مشاركت، همدلي و فعاليت يكسان بخش خصوصي دست‌اندركار در حوزه‌ي گردشگري با حمايت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دانست و گفت: هدف اصلي راه‌اندازي اين بازار ايجاد موازنه بين تورهاي ورودي و خروجي است كه اعضاي همه‌ي انجمن‌ها و صنوف دست‌اندركار گردشگري مانند هتل‌ها، آژانس‌ها، راهنمايان تور و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري با همكاري و حمايت مسؤوليت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در آن مشاركت دارند.

وي با بيان اين‌كه بازار بزرگ تورهاي ايران با نگاهي كلان براي توسعه‌ي گردشگري و توليد بسته‌هاي سفر طراحي شده است، اظهار داشت: كم كردن هزينه‌ها، بالا بردن كيفيت بسته‌هاي مسافرتي در كاري جمعي و هم‌چنين افزايش رضايت‌مندي مردم و مسافران، از ويژگي‌ها و مزيت‌هاي اين بازار است.

حاتمي‌پور يادآور شد: بسياري از آژانس‌هاي مسافرتي به‌دليل شرايط نوساني اقتصادي در جهان در عرصه‌ي تورهاي ورودي يا خروجي آسيب و ضرر مي‌بينند و شايد به‌تنهايي توان و سرمايه‌ي لازم را براي جبران خسارت‌هاي واردشده نداشته باشند. به همين دليل، ما معتقديم راه‌اندازي بازار بزرگ تورهاي ايران، تضميني جدي براي حمايت از فعاليت آژانس‌هاي مسافرتي است.

مدير طرح نخستين بازار تورهاي ايران احياي جايگاه عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و مصرف‌كنندگان حوزه‌ي گردشگري را يكي ديگر از مزيت‌هاي اين بازار دانست و بيان كرد: اميدواريم با هماهنگي و همكاري تمام دست‌اندركاران بخش خصوصي و دولتي عرصه‌ي گردشگري و با اتكا به محصولات متنوع موجود در اين عرصه از جمله سفركارت ملي، مزيت‌هاي سفر به ايران را ارتقا دهيم.

وي تأكيد كرد: بازار بزرگ تورهاي ايران، عرصه‌اي است كه با حمايت مسؤولان دولتي تشكيل شده است تا تمام دست‌اندركاران بخش خصوصي صنعت گردشگري با حقوقي يكسان و برابر در عرصه‌ي جهاني شدن گام بردارند.

مهدي جهانگيري ـ مديرعامل هلدينگ سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نيز در سخناني با بيان اين‌كه بخش خصوصي به حمايت قاطع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيازمند است، گفت: راه‌اندازي نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران بهانه‌اي جدي براي ايجاد توازن ميان تورهاي ورودي و خروجي است.

وي از حضور مستمر بانك‌ها در عرصه‌ي گردشگري استقبال كرد و ادامه داد: هلدينگ سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري آمادگي دارد، با افزايش سرمايه‌ي خود به 100ميليارد تومان در آينده‌ي نزديك با همكاري مسؤولان دولتي و ديگر دست‌اندركاران صنعت گردشگري در بخش‌هاي مختلف توسعه‌يي اين صنعت وارد كار شود.

او با بيان اين‌كه مگاتورها بيش‌ترين سهم را در جذب گردشگران جهاني براي كشورها به‌دنبال دارند، افزود: در راه‌اندازي اين بازارهاي بزرگ معمولا دولت‌ها فقط نقش نظارتي دارند و اجراي كار را به بخش خصوصي واگذار مي‌كنند. به همين دليل است كه بار ديگر تأكيد مي‌كنم، دست‌اندركاران خصوصي عرصه‌ي گردشگري به حمايت قاطع و همه‌جانبه‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيازمندند.

به گزارش ايسنا، سيدرضا موسوي ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نيز در سخناني با اشاره به اين‌كه ورود گردشگران يكي از دغدغه‌هاي اصلي دولت‌ها در طراحي برنامه‌هاي حوزه‌ي گردشگري است، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آمادگي دارد، با واگذاري همه‌ي امور اجرايي به بخش خصوصي، زمينه‌ي فعاليت همه‌جانبه‌ي آن‌ها را در عرصه‌ي گردشگري، بويژه تورهاي ورودي ايجاد كند.

وي با بيان اين‌كه بسترهاي مناسبي در كشور براي توسعه‌ي گردشگري ايجاد شده‌اند، اظهار داشت: سفركارت ملي يك نمونه از محصولات مناسب موجود در گردشگري ايران است كه به مديريتي كامل با افزايش كارايي و بهره‌برداري نياز دارد.

او با بيان اين‌كه جزييات ارتقاي كاربري‌هاي سفركارت ملي براي سال آينده تشريح و اجرايي خواهد شد، ادامه داد: با بخش خصوصي مذاكره‌هايي داشته‌ايم تا به‌صورت اجرايي و عملي، ظرفيت‌هاي سفركارت را با افزايش توان بهره‌برداري و همكاري بانك‌ها افزايش دهيم.

به گفته‌ي موسوي، بازار بزرگ تورهاي ايران كه ارتقاي گردشگري داخلي و خارجي كشور را هدف قرار داده، بستري مهم و تأثيرگذار براي ايجاد توازن ميان آمار ورودي و خروجي گردشگران است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه ايجاد تعامل بين كشورهاي هدف گردشگري مهم‌ترين دغدغه‌ي اين معاونت است، بيان كرد: كار من اين نيست كه ببينم، كدام هتل سه ستاره است يا كدام آژانس كم‌كاري مي‌كند، بلكه من بايد با واگذاري امور اجرايي به اتحاديه‌ها، صنوف و كانون‌هاي موجود در عرصه‌ي گردشگري، به سياست‌گذاري‌هاي كلان و راهبردي بپردازم.

موسوي با بيان اين‌كه ايجاد بازارهاي هدف گردشگري و افزايش امكانات و تسهيلات براي مسافران ايراني در كشورهاي مقصد از دغدغه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است، اظهار كرد: در همين مراسم حمايت ويژه‌ي سازمان را از بخش خصوصي اعلام مي‌كنم. اميدوارم با تكميل ظرفيت معاونت گردشگري و افزوده شدن ستاد نمايشگاه و تبليغات و كميته‌ي ملي طبيعت‌گردي بتوانيم از همه‌ي بسترهاي موجود استفاده‌ي لازم و كافي را داشته باشيم.

وي بر ضرورت حمايت و تقويت دفاتر خدمات مسافرتي فعال در عرصه‌ي گردشگري تأكيد و اضافه كرد: ايجاد يك صندوق حمايتي را براي جبران ضرر و زيان اين دفاتر پيشنهاد كرده‌ايم. اميدواريم در آينده‌ي نزديك، با همكاري شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري آن را اجرايي كنيم.

نخستين بازار بزرگ تورهاي ايران با ارائه‌ي 10 درصد تخفيف ويژه‌ي نوروزي و پنج درصد تخفيف ويژه‌ي بازديدكنندگان نمايشگاه به‌مدت چهار روز در هتل لاله برپاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha