• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-16025

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ سيداحمد خاتمي در جمع تجمع‌كنندگان به هتك حرمت قرآن كريم: دشمني با قرآن به‌دليل گسترش اسلام ناب در جهان است

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/
سيداحمد خاتمي در جمع تجمع‌كنندگان به هتك حرمت قرآن كريم: 
دشمني با قرآن به‌دليل گسترش اسلام ناب در جهان است

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: دشمن به دنبال به راه‌انداختن جنگي مذهبي است و نبايد با مقابله به مثل در هتك حرمت قرآن كريم در ميدان دشمن بازي كرد.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيداحمد خاتمي در ميان تجمع كنندگان معترض به هتك حرمت قرآن كريم كه بعد از برگزاري نماز جمعه امروز تهران در ميدان انقلاب تجمع كرده بودند، با بيان اين مطلب كه شما با راهپيمايي خود باعث عزت قرآن شديد، گفت: اهانت به قرآن مسبوق به سابقه است و در تاريخ اسلام اين مورد وجود داشته است كه فردي قرآن را پاره پاره كرده و سرانجامش اين شد كه وي را كشتند و جسدش را به دروازه شهر ‌آويختند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد:‌ قطعا با اين حركت شيطاني، قرآن عظمت جهاني خواهد يافت.

اين صحبت خاتمي همراه با تكبير حاضران در اين تجمع بود.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين‌كه اين جنايت مباشران و مسبباني دارد كه هر دوي آنها محكوم هستند و مباشران جرم‌شان بيش از مسببان است، ادامه داد: بيش از 30 سال است كه مسببان آتش اسلام‌ستيزي را در سطح جهان برافروخته‌اند. يك بار از سلمان رشدي حمايت مي‌كنند و بار ديگر از كاريكاتوريست دانماركي و بايد گفت كه در راس مسببان نيز آمريكاي جنايتكار است كه هتك حرمت به قرآن كريم تحت حمايت آن صورت گرفته است.

خاتمي گفت:‌ دنيا بداند عداوت آمريكا با ايران اسلامي از سنخ عداوت با قرآن است و همان‌طور كه با حمايت آمريكا نسبت به قرآن دشمني شد، به همان دليل نيز بيش از 30 سال است كه با ايران اسلامي دشمني مي‌شود، ولي دنيا بداند كه ملت قرآني ايران پيروز هستند.

به گزارش ايسنا، اين سخنان خاتمي نيز همراه با تكبير تجمع كنندگان معترض به هتك حرمت قرآن كريم همراه شد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري گفت:‌ بايد دانست كه هدف از اين دشمني‌ها چيست؟ كه در اين زمينه بايد گفت، با پيروزي انقلاب اسلامي كه شما قرآنيان انجام داديد بيداري اسلامي سراسر جهان را فراگرفته و اسلام و قرآن زنده شده است و اين خواب راحت از چشم آنان را گرفته است.

وي افزود: امروز بيش از 450 مسجد و مركز اسلامي در آمريكا خودنمايي مي‌كنند و اين عقده در وجود آن‌ها به وجود آمده كه با پيروزي انقلاب اسلامي اسلام ناب محمدي(ص) در جهان در حال گسترش است و با اين حركت نوراني نمي‌توانند برخوردي منطقي داشته باشند و به همين خاطر دست به اعمال سخيف مي‌زنند.

خاتمي ادامه داد: به فضل خدا استكباريان و آمريكائيان خواهند ديد كه اسلام ناب محمدي(ص) خواب راحت را از آن‌ها خواهد گرفت.

وي خطاب به تجمع كنندگان در ميدان انقلاب در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم با بيان اين مطلب كه ما بايد بدانيم كه در اين حوزه چه بايد كرد و چه بينشي نبايد داشت، افزود: اولين كار را شما خوبان انجام داده‌ايد و هر گامي كه در اين مسير برداشته‌ايد حركت خداپسندانه‌اي است و در جهان اسلام نيز تجمعاتي كه در ادامه به وجود خواهد آمد هتاكان به قرآن كريم را تا ابد پشيمان خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نكته‌ي ديگر اين است كه از وزارت خارجه كشورمان كه نماينده ملت ايران است مي‌خواهيم كه از آمريكا به عنوان متهم درجه اول اين جنايت در مجامع بين‌المللي شكايت كند و اگر آمريكا مي‌خواهد كه اين موضوع در پرونده سياهش ثبت نشود، بايد عاملان اين جنايت را دستگير كرده و به اشد مجازات برساند و به حساب كشيش ديوانه‌اي كه براي اولين بار اين ايده شيطاني را مطرح كرده نيز برسد و وي را دستگير و مجازات نمايد.

به گزارش ايسنا، در واكنش به سخنان خاتمي، حاضرين در تجمع ميدان انقلاب تكبير گفتند و شعار دادند "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد".

اين عضو مجلس خبرگان رهبري درادامه سخنان خود گفت: كارهايي كه نبايد در اين مسئله انجام داد اين است كه نبايد اين مسئله را به عنوان جرقه‌اي گذرا ببينيم، بلكه اين موضوع به عنوان يك جريان اسلام‌ستيز مطرح است كه از جمله‌ي آن مي‌توان به حمايت از كاريكاتوريست توهين‌كننده به پيامبر اسلام(ص) از سوي دولت آلمان و اجازه پخش فيلم‌هاي موهن از سوي دولت آمريكا در اين زمينه اشاره كرد و بايد گفت به همين دليل است كه مردم ما همواره در راهپيمايي‌هاي خود شعار "مرگ بر آمريكا" سر مي‌دهند.

بنابراين گزارش، در اين زمان بود كه معترضين به هتك حرمت قرآن كريم همنوا با سخن خاتمي شعار دادند "مرگ بر آمريكا".

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمني دنياي استكبار به خاطر دين ما است، زيرا دشمن نمي‌خواهد بپذيرد كه در حساس‌ترين نقاط جهان، در خاورميانه اسلام جان تازه‌اي گرفته است و به همين خاطر است كه آن‌ها با ما دشمني مي‌كنند و در واقع آن‌ها با دين ما در تضاد هستند، ولي من از زبان شما مي‌گويم كه ملت ايران ملتي ديني و قرآني است و تا آخرين نفس، نفر و قطره خون خود تا پاي نظام اسلامي ايستاده است.

خاتمي گفت: دنياي اسلام نبايد مقابله با مثل را در اين موضوع پيشه كند و بايد بدانيم كه تنها كتاب تحريف نشده الهي، قرآن است و اگر اين كتاب نبود، اسمي از حضرت عيسي و موسي(ع) نبود و اهانت و مقابله به مثل نسبت به كتاب‌هاي ديگر بازي كردن در ميدان دشمن است؛ زيرا دشمن مي‌خواهد جنگ مذهبي به راه اندازد و به فضل الهي در اين زمينه ناكام خواهند ماند.

وي ادامه داد: اين مصيبت عظيم كه قرآن اين‌چنين مورد اهانت قرار گيرد، مصيبت بزرگي براي ماست، ولي بايد دانست كه امثال همين افراد بودند كه با چوب خيزران به دندان قرآن ناطق زدند و همچنان كه آن افراد ناكام ماندند، اينان نيز ناكام خواهند ماند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha