• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-16218
  • خبرنگار : 71291

اكرمي درگفت‌وگوباايسنا: در برابر قانون و رهبري، التزام عملي داشته باشيم تاكيد بر مشتركات، دشمن را در اهداف خود ناكام مي‌گذارد

اكرمي درگفت‌وگوباايسنا:
در برابر قانون و رهبري، التزام عملي داشته باشيم
تاكيد بر مشتركات، دشمن را در اهداف خود ناكام مي‌گذارد

عضو جامعه روحانيت مبارز، در ارزيابي از سخنان اخير مقام معظم رهبري در جمع اعضاي خبرگان در خصوص برنامه‌ها و طراحي‌هاي دشمنان براي بي‌اعتماد كردن مردم نسبت به كارگزاران نظام، گفت: اصل مطلب اين است كه دشمن نسبت به موجوديت و رشد و تعالي ما هم حساس است و هم نمي‌خواهد كه يك جامعه‌ آرام و متعالي و در حال رشد و پيشرفت داشته باشيم و اين مسئله را صد در صد مي‌توانيم از اظهارات و برنامه‌ريزي‌ها و رفتارهايشان بفهميم.

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب، افزود: بايد در همه‌ي مراحل دست دشمن را بخوانيم و نگذاريم هرگز به آرزو و اهداف خود برسد.

به نظر نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، راهكار مناسب در اين زمينه اين است كه در برابر قانون و رهبري، التزام عملي داشته باشيم، يعني سند چشم‌انداز و برنامه‌هاي پنجساله و ساير قوانين را پيش‌روي خود قرار دهيم و در جهت عينيت بخشيدن به اهدافي كه در قوانين و برنامه‌ها وجود دارد، گام برداريم.

اكرمي خاطرنشان كرد: راهكار ديگر اين است كه هر چند اين اختلاف داشتن يك امر طبيعي است و همه جا وجود دارد و احدي نمي‌تواند منكر آن شود، ولي همين اختلاف‌ نظر را بايد به صورت عكس نشان دهيم. در واقع همه خواهان پيشرفت همراه با عدالت هستيم و كسي نمي‌تواند منكر اين مسئله باشد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با تاكيد بر اهتمام بر مشتركات بين احزاب و گروه‌ها در جامعه، گفت: وقتي بر مشتركات تاكيد داشته باشيم و از اختلافات تا حد ممكن دوري كنيم، دشمن به اين جمع‌بندي مي‌رسد كه در اهداف خود ناكام است.

وي تصريح كرد: ممكن است دشمن دست از سر ما برندارد ولي بهرحال احساس مي‌كند در اهدافش توفيقي به دست نمي‌آورد.

عضو جامعه‌ي روحانيت مبارز، با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر تقويت اعتقادات ديني مردم در برابر اقدامات سازمان‌يافته‌ي دشمن، تصريح كرد: اگر هر دستگاهي كار خود را در مقام عمل به درستي انجام دهد، خود به خود در همه‌ ابعاد از جمله بعد اعتقادي خود تقويت خواهيم شد. اشكال كار اين است كه گاهي ما كار خود را به صورت شايسته و بايسته انجام نمي‌دهيم و يا اين‌كه در كار ديگران دخالت مي‌كنيم. راهكار اين است كه هر كس ابتدا كار خود را به درستي انجام دهد و ثانيا اگر فرصت و فراغتي داشت به ديگران نيز در كارهايي كه انجام مي‌دهند؛ كمك كند.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، به نقش حوزه‌هاي علميه و دانشگاهيان در اين زمينه اشاره كرد و گفت: در حال حاضر تقويت اعتقادات مردم تنها بر عهده حوزه‌هاي علميه نيست، زيرا حدود 600 و اندي تريبون نمازجمعه داريم كه هر هفته با مردم صحبت مي‌كنند. لذا بايد با طرح مطالب استدلالي و برهاني بنيه‌ي عقيدتي و ايماني مردم را تقويت كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقش صدا وسيما در اين رابطه اظهار كرد: صدا و سيما بايد با استدلال و ارائه‌هاي خوب مسائل، اعتقادات مردم را تقويت كند.

وي خاطرنشان كرد: ما آموزش و پرورشي داريم كه چند روز ديگر با 14 ميليون دانش‌آموز كار خود را شروع مي‌كند. در آنجا نيز اگر ما به بعد عقيدتي و ايماني بها دهيم و معاونت پرورشي را بار ديگر احيا و تقويت كنيم و با برنامه‌هاي حساب شده كار خود را شروع كند و اگر نهادهايي كه در سپاه و ارتش و خصوصا دانشگاه‌ها براي تقويت اعتقادات وجود دارد تقويت شود و اگر آنها كار خود را محكم و مستند انجام دهند، واقعا خود به خود بنيه‌ي عقيدتي مردم محكم مي‌شود.

اكرمي با بيان اين كه دو كلمه توحيد و وحدت در بين مردم جزو اعتقادات همه‌ ماست، افزود: اگر واقعا در اين بخش‌ها كار كنيم اين مسائل در وحدت جامعه‌ي ما كارساز خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha