• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042716134

يك استاد حوزه و دانشگاه: در ماه رمضان تمام اعمال و رفتارمان كنترل شده باشد

يك استاد حوزه و دانشگاه: در ماه رمضان تمام اعمال و رفتارمان كنترل شده باشد

يك استاد حوزه و دانشگاه، خواندن خطبه آخر ماه شعبان را براي ورود به ماه مبارك رمضان به همه مومنين توصيه كرد.

يك استاد حوزه و دانشگاه، خواندن خطبه آخر ماه شعبان را براي ورود به ماه مبارك رمضان به همه مومنين توصيه كرد.

هما زرشناس در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: ماه مبارك رمضان ماهي است كه درهاي رحمت الهي به سوي تمامي بندگان باز مي‌شود و مي‌توانيم سير و سلوك عارفانه با خداوند داشته باشيم و اين ماه از هزاران ماه نزد خداوند برتر و بهتر است.

وي ادامه داد: اگر به دنبال خوب زندگي كردن هستيم توصيه مي‌كنم خطبه شعبانيه كه تمامي مراحل و كارهاي عبادي، علمي، فرهنگي، اجتماعي و خانوادگي را در برمي‌گيرد خوانده شود و در تمامي مراحل زندگي از اين خطبه نهايت استفاده شود.

وي با بيان اين‌كه « ماه رمضان آثار و بركات فراواني دارد» گفت: طبق سفارش پيامبر و ائمه معصومين هر كس به روزه‌دار مومني افطاري بدهد ثواب آزاد كردن بنده‌اي براي او نوشته خواهد شد، بنابراين ما مي‌توانيم از همين سخن اهميت اين ماه و آثار و بركات فردي و اجتماعي آن را دريابيم.

اين استاد حوزه ودانشگاه در ادامه افزود: در اين ماه به صله رحم با خويشاوندان و نزديكان بسيار توصيه شده و هر كس اين عمل را انجام بدهد شامل رحمت الهي مي‌شود و از ديگر اعمال به جا آوردن نمازهاي پنج گانه است كه ثوابش براي افراد هفتاد برابر بيشتر از ماه‌هاي ديگر است و صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد كه زياد توصيه شده و باعث بهتر شدن اعمال ما مي‌شود.

زرشناس در ادامه با اشاره به اين‌كه «در اين ماه همه افراد توجه خاصي به حضور خداوند دارند» گفت: اين ماه فقط ماه تشنگي و گرسنگي نيست همانگونه كه در اين ماه از خوردن و آشاميدن دوري مي‌كنيم بايد تمامي اعمال و رفتارمان هم طبق خواسته پروردگار باشد چه از نظر ظاهري و چه از نظر باطني بايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه تمامي اعمال و رفتارمان كنترل شده باشد.

وي افزود: يكي از مواردي كه خيلي در اين ماه به آن اشاره شده خواندن قرآن است كه اين ماه به بهار قرآن هم نام گرفته به گونه‌اي كه حتي خواندن يك آيه از قرآن در اين ماه ثوابش به تمامي ماه‌هاي ديگر هم مي‌رسد.

اين استاد حوزه و دانشگاه درباره اين‌كه چطور مي‌توان با روح و نفس پاكيزه‌اي وارد ماه مبارك رمضان شد، اظهار كرد: ما قبل از ورود به ماه مبارك رمضان ماه‌هاي رجب و شعبان را پيش رو داشته‌ايم كه براي پاكيزه كردن روح و نفس ماه‌هاي بسيار خوبي هستند كه با خواندن دعاهاي ماه رجب و شعبان و گرفتن روزه ‌مي‌توانستيم نفس خود را براي ماه مهماني آماده‌تر كنيم و با خضوع و خشوع بيشتري پا به مهماني خداوند بگذاريم و قلب، روح و نفس سركشمان را در كنترل خود در بياوريم.

زرشناس در پايان تاكيد كرد:‌ ما همانگونه كه از ماه‌هاي رجب و شعبان دست پر وارد مهماني ماه رمضان مي‌شويم براي خروج از اين ماه نيز بايد اين اعمال را حفظ كرده زيرا اين گونه اعمال فقط مخصوص ماه مبارك رمضان نيست و ما بايد با فرهنگ‌سازي خاصي كه انجام مي‌دهيم كاري كنيم كه اين حضور قلب، ايمان، صداقت، همدلي و نوع دوستي را در تمامي مراحل زندگي و ماه‌هاي سال داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha