• جمعه / ۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91050603531

امامي كاشاني:مواظب باشيم كه به بايع و مشتري اجحافي نشود

امامي كاشاني:مواظب باشيم كه به بايع و مشتري اجحافي نشود

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اميرالمومنين به مالك اشتر توصيه كردند كه مواظب باشيد كه كسي گران نفروشد تا مردم در رفاه باشند و نه به بايع و نه به مشتري اجحافي نشود و در حال حاضر هم اين موضوع را بايد همگي مد نظر داشته باشيم.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اميرالمومنين به مالك اشتر توصيه كردند كه مواظب باشيد كه كسي گران نفروشد تا مردم در رفاه باشند و نه به بايع و نه به مشتري اجحافي نشود و در حال حاضر هم اين موضوع را بايد همگي مد نظر داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با مورد توجه قرار دادن شعار سال جاري گفت: بحث اقتصاد و عظمت امت اسلام بحث بسيار مهمي است.

وي افزود:در اين راستا مقام معظم رهبري بحث آرمان‌گرايي و مدنظر گرفتن آرمان‌هاي اسلام و جامعه اسلامي را مطرح كرده‌اند و ما بايد ببينيم آرمان‌گرايي واقعي كجاست و ساز و كار آن چيست، اين بحث بسيار مهمي است و به آن بايد توجه شود.

امامي كاشاني همچنين اظهار كرد:روايت داريم كه در عصر حكومت امام عصر (عج) تمام امور آنچان عالي خواهد شد كه مثلاً اگر زن جوان از يك طرف دنيا به طرف ديگر برود و تشت طلا روي سر بگيرد و شب حركت كند، در امن و امان است. زن جوان در اين روايت همان مسائل و مطالب اخلاقي است كه متاسفانه در جامعه ما زياد است كه متاسفانه اين موضوع به جامعه ما كشورهاي اسلامي و جمهوري اسلامي سرايت كرده است.بحث داشتن پول زياد هم در اين روايت به اقتصاد قوي و رفع شدن نيازها اشاره دارد. و اين حقيقتي است كه پيش خواهد آمد. حال بايد ببينيم كه رسيدن به اين هدف چه سازو كارهاي مي خواهد.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران، افزود: اميرالمومنين به مالك اشتر توصيه كردند كه مواظب باشيد كه كسي گران نفروشد تا مردم در رفاه باشند و نه به بايع و نه به مشتري اجحافي نشود، اين موضوع را بايد همگي مد نظر داشته باشيم؛ چرا كه اگر مراقبت نشود و جنس احتكار و گران شود و فروشنده بگوييد صرف نمي‌كند، در واقع موازين عدل رعايت نشده است.

امامي كاشاني تاكيد كرد: تا زماني كه كالاي داخلي داريم، نبايد از كالاي خارجي استفاده كرد، ولي دولت بايد مراقبت كند كه تجار جنسشان را به خارج از كشور با قيمت و كيفيت خوب بفروشند و چنين حكومتي، حكومتي است كه اميرالمومين ترسيم مي‌كنند.

بنابراين بايد از شعار پرهيز كرد و به دنبال اين رفت كه در توليد و سرمايه‌گذاري به چه چيز پايبند بود كه اصل اين موضوع تقوا و ايمان است. در واقع بايد ابزارها و سازو كارها درست شود تا به سمت حكومتي رويم كه زني از شرق به غرب با آن همه طلا در امنيت حركت كند. در مسائل سياسي و اقتصادي بايد اينطور بود.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در حال حاضر استكبار پيرامون حكومت اسلامي را گرفته و كشتار مردم مسلمان ميانمار وكشتارها و جنايت‌هاي ديگر همگي براي مقابله با اسلام است. از سويي بيداري اسلامي هم شكل گرفته است و حركت دشمن در برابر اسلام و ايران انجام مي‌شود.

وي مسئله سوريه را مورد توجه قرار داد و بيان اين‌كه اميدواريم با درايتي كه مردم و ملت سوريه داشتند، از اين توطئه‌ها نجات پيدا كنند گفت: اميدواريم اين حقايق يك‌به‌يك ما را موظف كند كه به وظايفمان واقعا عمل كنيم، چرا كه عصر، عصري حساس و شرايط بسيار خطرناك و مشكل است و رهبري معظم انقلاب هم در هر موردي تذكر خودشان را مي‌دهند و ما اميدواريم ملت ما طوري حركت كنند كه به آن نظام عدل و اميد و آرمان واقعي كه جهان بشري دارد برسد.

امامي كاشاني همچنين در خطبه‌هاي نخست نماز جمعه اين هفته تهران ضمن اين‌كه يك ماه روزه‌داري را تمريني براي مقاومت پيدا كردن انسان دانست، گفت: اين مقاومت با خويشتن‌داري و در برابر گناهان ايستادن و در مقابل حوادث مقابله كردن قدرتي به انسان مي‌دهد كه چنين قدرتي بايد در انسان باقي بماند. و در ماه‌هاي ديگر نيز به صبر و استقامت و مقابله در برابر گناه پاي‌بند باشد.

وي گفت: توجه به ماه مبارك رمضان، ليالي قدر و دعاهاي روز و شب همه و همه از بركات ماه مبارك رمضان است .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha