• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060704082
  • منبع : مطبوعات

محمدنبي حبيبي: نشست موفق جنبش غيرمتعهدها در تهران نشانه انزواي آمريكا است

محمدنبي حبيبي: نشست موفق جنبش غيرمتعهدها در تهران نشانه انزواي آمريكا است

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: نشست موفق جنبش عدم تعهد در تهران نشانه انزواي آمريكا در جهان است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: نشست موفق جنبش عدم تعهد در تهران نشانه انزواي آمريكا در جهان است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ محمدنبي حبيبي كه در پايان نشست دبيران حزب موتلفه سخن مي‌گفت با اشاره به شكست تلاش‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در كمرنگ نشان دادن نشست تهران اظهار كرد: ميزان مشاركت اعضاء و حضور رهبران جهان در نشست عدم تعهد در تهران فوق‌العاده است و با هيچ يك از نشست‌هاي قبلي قابل مقايسه نيست، اين نشان مي‌دهد كه در شكل‌گيري هندسه جديد سياسي در جهان جنبش عدم تعهد نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

حبيبي ادامه داد: نشست نم‌ بارها از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي ايران حمايت كرده است، اين نشانگر موضع مستقل دو سوم از كشورهاي جهان در برابر باند مستقر در شوراي امنيت سازمان عليه فعاليت‌هاي هسته‌‌يي ايران است. امروز تهران يك مركز بزرگ تصميم‌گيري در جهان است.

وي افزود: تصميمات سياسي و اقتصادي جنبش عدم تعهد در تهران مي‌‌تواند اثرگذار باشد و گامي به سوي صلح و برون رفت از بحران‌هايي باشد كه دامن‌گير جوامع صنعتي است.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي به كشورهاي عدم تعهد توصيه كرد اگر مي‌خواهيد مستقل از قدرت‌هاي جهاني حركت كنيد، الگوي نه شرقي نه غربي انقلاب اسلامي را نصب‌العين خود قرار دهيد. فقط با راهبرد امام خميني (ره) مي‌توان مستقل از ابرقدرت‌ها، يك زيست انساني و الهي را تجربه كرد.

حبيبي تصريح كرد: بايد از تعهد به ابرقدرت‌ها فاصله گرفت و كشورهاي غيرمتعهد به آرمان‌ها و اهداف جنبش عدم تعهد باقي بمانند تا بتوانند به عنوان يك قطب قدرت در جهان ظاهر شوند. اجلاس نم در تهران اين فرصت را پديد آورده است كه از تجربيات انقلاب در تجديد حيات جنبش عدم تعهد استفاده شود.

وي افزود: امروز ما در سر راه پيچ بزرگ تاريخي و يك نقطه عطف قرار داريم، با اصلاح ساختار شوراي امنيت و پذيرش جنبش عدم تعهد به عنوان يك قدرت در جهان مي‌توان به سلامت از گردنه و پيچ بزرگ تاريخ امروز عبور كرد.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي ابراز اميدواري كرد دستگاه‌ ديپلماسي از ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل رياست ايران بر جنبش عدم تعهد با سلطه‌طلبي‌آمريكا و ديگر قطب‌هاي قدرت در جهان به خوبي بهره‌برداري كند.

حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهيدان باهنر و رجايي و روز مبارزه با تروريسيم بيان كرد: ايران يكي از قربانيان اصلي تروريسم از اشكال گوناگون آن است. هزاران نفر از مردم بي‌گناه ايران به دست كساني به شهادت رسيدند كه مستقيم و غيرمستقيم مورد حمايت آمريكا و غرب بودند.

وي تاكيد كرد: دولت و دستگاه قضايي بايد امكاني را فراهم آورند تا در جامعه حقوقي جهان، تروريست‌هايي كه امروز در پايتخت‌هاي اروپايي و آمريكايي به راحتي در حال گشت و گذار هستند به پاي ميز محاكمه مجازات بكشد. قوه قضائيه بايد مدعي خون‌هاي پاكي باشد كه براي استقلال، شرف و كرامت ملت ايران به زمين ريخته شد تا درخت تناور انقلاب اسلامي را آبياري كند.

حبيبي با اشاره به مظلوميت شهيد باهنر و شهيد رجايي گفت: شهداي شهريور به ويژه شهيد رجايي و شهيد باهنر پايه‌گذار گفتمان حزب‌الله در برابر گفتمان حزب‌الشيطان در جامعه بودند. شهيدان عراقي، لاجوردي، اندرزگو و شهداي دولت پاي‌بندي به ولايت فقيه و مقلد امام(ره) بودن را افتخار خود مي‌دانستند. آنها شجاعانه تا مرز شهادت در برابر كفر و الحاد ايستادند تا خطر انحراف در اشكال گوناگون آن رسوا شود.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با هيات دولت اظهار كرد: بيانات مقام معظم رهبري در اين ديدار ارزيابي منصفانه و نقد ناصحانه از عملكرد دولت بود. هيات وزيران بايد اين ارزيابي را قدر بداند و در پاسخ نقد ناصحانه مقام معظم رهبري در يكسال باقي مانده از فعاليت يا خدمت خود عملكرد شفافي داشته باشند.

وي پرداختن به مسايل اقتصادي و مشكلات معيشتي مردم را از جمله مسائل مهم و مطرح در بيانات مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: مهار تورم و نقدينگي از طريق مديريت منابع ارزي و بررسي كردن اقتصاد در راستاي اقتصاد مقاومتي مهمترين ماموريت اقتصادي دولت در يكسال باقي مانده خدمت دولت دهم است.

حبيبي تقويت شركت‌هاي دانش‌بنيان در چارچوب برنامه‌هاي اقتصادي مقاومتي را مهم ارزيابي كرد و افزود: استعمار هميشه از طريق ممنوعيت دسترسي كشورهاي جهان سوم به دانش و تكنولوژي جديد سياست‌هاي تجاوزگران و استعمار خود را اعمال مي‌كردند تقويت شركت‌هاي دانش‌بنياد يك حركت ضد استعماري و در جهت استعمال بنيان‌هاي سياسي، اقتصادي و علمي كشور است.

وي در پايان اعلام كرد: حزب موتلفه اسلامي وظيفه خود مي‌داند دولت را در انجام ماموريت‌هاي يكسال آينده‌اي كه مقام معظم رهبري در ديدار با هيات دولت ابلاغ فرمودند، ياري و حمايت كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha