• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061005483
  • خبرنگار : 71381

گزارش سرتيپ اسماعيلي از اقدامات قرارگاه پدافند هوايي ارتش

امنيت آسمان تهران رابراي اجلاس «نم» تامين كرديم/به هرگونه ماجراجويي پاسخ دندان‌شكن مي‌دهيم

امنيت آسمان تهران رابراي اجلاس «نم» تامين كرديم/به هرگونه ماجراجويي پاسخ دندان‌شكن مي‌دهيم

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت 10 شهريور سالروز تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش جمهوري اسلامي ايران به ارائه گزارشي از اقدامات يكسال گذشته اين قرارگاه پرداخت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت 10 شهريور سالروز تشكيل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش جمهوري اسلامي ايران به ارائه گزارشي از اقدامات يكسال گذشته اين قرارگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز‌جمعه تهران، با بيان اينكه "امروز پدافند هوايي در اولويت اول نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است"، به ارائه گزارش كلي از اقدامات يكساله قرارگاه پدافند هوايي ارتش پرداخت و اظهار كرد: قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش جمهوري اسلامي ايران دهم شهريور 1387 با فرمان حكيمانه رهبر فرزانه و فرماندهي كل قوا با تفكيك از نيروي هوايي تشكيل شد و رويداد تاريخي ديگري در تقويم نيروهاي مسلح كشور ثبت شد.

وي يادآور شد: با صدور اين فرمان مبارك كه نشأت‌گرفته از عمق بينش بيكران رهبري و فرماندهي معظم كل قوا از تهديدات حال و آينده و شناخت پدافند هوايي بود، قرارگاه پدافند هوايي مزين به نام مبارك حضرت خاتم‌الانبياء ماموريت يافت به عنوان خط مقدم دفاع در مقابل هرگونه تهديد احتمالي با بهره‌گيري از كل پتانسيل‌هاي نيروهاي مسلح و بخش‌هاي كشوري و با تشكيل شبكه يكپارچه فرماندهي و كنترل از حريم فضايي و هوايي كشور صيانت كند. اين قرارگاه در اجراي ماموريت واگذاري با تلاش بي‌وقفه كاركنان تلاشگر و مومن و ولايي خود در چند سال اخير اقدامات اساسي در كليه ابعاد انجام داده است.

اسماعيلي به سازماندهي و ايجاد ساختار متناسب و پاسخگو به عنوان اولين اقدام اساسي در بدو تشكيل قرارگاه خاتم‌الانبياء اشاره كرد و گفت: اين اقدام در قالب مناطق پدافند هوايي كاملا تاكتيكي و خوداتكا در اقصي‌نقاط كشور و در تابعيت ارتش جمهوري اسلامي ايران با هدايت و كنترل متمركز و منسجم يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح در ارتش و سپاه توانسته است موثرتر از هميشه ماموريت ذاتي خود را به اجرا بگذارد.

وي به پايش مستمر و مداوم فضاي كشور توسط شبكه كشف و شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات اشاره كرد و توضيح داد: انجام رزمايش‌هاي سراسري مشترك موفق با حضور كليه نيروها، اجراي منسجم پشتيباني عملياتي از ساير نيروها در مقاطع مختلف، اجراي غرورانگيز ماموريت‌هاي طرح ولايت در سفرهاي رهبر معظم انقلاب، تامين پوشش پدافند هوايي و مراسم ملي مختلف مثل راهپيمايي روز جهاني قدس از جمله اقدامات و مسئوليت‌هاي قرارگاه پدافند هوايي ارتش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش، تامين امنيت آسمان تهران در زمان برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را از مسئوليت‌هاي اين قرارگاه برشمرد و اظهار كرد: هم‌اكنون تامين امنيت هوافضاي كشور بويژه آسمان تهران بزرگ در زمان برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اين قرارگاه است. اين كار از مدت‌ها قبل با اعلام هوشياري و آمادگي كامل به يگان‌ها مواضع و سايت‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح آغاز شده است و به طور مستمر فضاي كشور رصد شده و در چندين لايه دفاع هوايي تحت كنترل شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور است.

وي به ديگر اقدامات مهم و اساسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء اشاره كرد و گفت: ايجاد زمينه‌هاي مناسب جهت ارتقاء بيش از پيش روحيه سلحشوري، ايمان، بصيرت، شهادت‌طلبي و آگاهي كاركنان، تكريم خانواده‌هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران و بازنشستگان و كاركنان شاغل پدافند هوايي و خانواده‌هاي مظلوم آنها از اقدامات نيروي پدافند هوايي بوده است. كاركنان اين نيرو هم‌اكنون نيز در اقصي‌نقاط كشور و بويژه در مناطق محروم در حال خدمت به ميهن هستند و كار در اين مسير همچنان ادامه خواهد داشت.

اسماعيلي با بيان اينكه "قبل از انقلاب شكوهمند اسلامي در تعمير و نگهداري، بهينه‌سازي و تامين تسليحات دفاعي بويژه سامانه‌هاي پدافند هوايي كه عمدتا از پيچيدگي‌هاي زيادي برخوردار هستند، وابسته به كشورهاي بيگانه بود" خاطرنشان كرد: امروز مي‌توانيم ادعا كنيم به همت همه كاركنان پدافند هوايي و جوانان و دانشمندان داخلي قادريم بدون هيچگونه وابستگي تعمير و نگهداري كليه سامانه‌هاي در اختيار را انجام دهيم و فراتر از آن با ايجاد تغييرات اساسي در ارتقاء قابليت سامانه‌هاي موجود آنها را بهينه و براي مقابله با هرگونه تهديدات هوايي نوين آماده كنيم.

وي در ادامه، به ارتقاء كارآيي و اثربخشي سامانه‌ها در اجراي ماموريت‌ها نسبت به مشخصات قبلي اشاره كرد و افزود: قرارگاه خاتم‌الانبياء در كنار نهضت عمردهي و بهينه‌سازي سامانه‌هاي خود با وجود تحريم‌هاي استكبار جهاني با بهره‌گيري از كليه توانمندي‌هاي علمي و دانشي صنايع داخلي اقدام به طراحي، ساخت و توليد انواع تجهيزات پيشرفته پدافند هوايي در حوزه‌هاي كشف و شناسايي، جمع‌آوري اطلاعات الكترونيك، درگيري و انهدام، فرماندهي و كنترل، شبيه‌سازهاي آموزشي و سامانه‌هاي جنگ الكترونيك كرده كه با نمونه‌هاي خارجي قابل رقابت است و حتي در اكثر موارد از نظر كارآيي و مشخصات از ويژگي‌هاي برتري برخوردار هستند و از آن جمله مي‌توان به رادارهاي راهبردي اشاره كرد كه قادر هستند هرگونه فعاليت و تحركات دشمن را بر فراسوي مرزهاي كشور رصد كنند.

سخنران پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران افزود: سامانه‌‌هاي راداري فعال و غيرفعال در انواع طيف‌هاي فركانسي و در بردهاي مختلف به صورت كاملا بومي و ايراني و به شكل انبوه توليد شده است، به شكلي كه شبكه راداري كشور نوسازي و به همراه شبكه ديده‌باني مجهز به تجهيزات اپتيكي پيشرفته قادر به كشف كليه اهداف هوايي با هر اندازه و ارتفاع پروازي هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش با بيان اينكه "قرارگاه پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با همكاري‌ مجموعه‌هاي دانشي كشور در طراحي، ساخت و توليد سامانه‌هاي زمين و هوا به پيشرفت‌هاي قابل توجهي دست يافته است"، تصريح كرد: مي‌توان در اين راستا به توليد انبوه سامانه‌هاي موشكي پيشرفته در كشور اشاره كرد. همچنين شبكه آرايي ضدكروز، موشك‌هاي دوش‌پرتاب نوين كشور و پيشرفته بومي، سامانه توپخانه‌اي با مهمات پيشرفته و هوشمند همراه با رادارها و تجهيزات كنترل آتش مربوطه از ديگر اقدامات قرارگاه طي يكسال گذشته است.

اسماعيلي با بيان اينكه "اين قرارگاه در تقويت و توسعه شبكه جمع‌آوري اطلاعات زميني يا هوايي پيشرفت فراوان داشته است"، گفت: در نظر است زمينه بهره‌برداري وسيع‌تر از قابليت‌هاي فضا نيز توسعه يابد تا بتوانيم ضمن ارتقاء سرعت و دقت عكس‌العمل‌هاي عملياتي در شبكه پدافند هوايي كشور از فرصت‌هاي موجود در راستاي اجراي هر چه موثرتر ماموريت‌هاي محوله استفاده كنيم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش افزود: تلاش داريم در سال جاري با توسعه مراكز آموزشگاهي و دانشگاهي در ارتقاء كمي و كيفي ارائه آموزشهاي تئوريك و عملي با بهره‌گيري از كليه امكانات و كمك‌‌آموزشي من جمله شبيه‌سازهاي بومي سامانه‌هاي موجود و ساخته شده گام‌هاي موثرتري برداريم.

وي تصريح كرد: قرارگاه پدافند هوايي ماموريت دارد با توسعه و تقويت روزافزون شبكه يكپارچه فرماندهي و كنترل پدافند هوايي در كشور و ايجاد انسجام، هماهنگي و هم‌افزايي بين يگان‌هاي پدافند هوايي نيروهاي مسلح عملياتي موثر در برابر هرگونه تهديد و اقدام خصمانه دشمن در زمان صلح و يا جنگ اجرا كنند كه اين مهم با به كارگيري سامانه‌هاي بومي و ايراني و آخرين فناوري‌هاي ابتكاري متناسب با موقعيت و ويژگي‌هاي آمايشي ساختاري پدافند هوايي و تهديدات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي انجام خواهد شد.

اسماعيلي به ارتقاء قابليت سامانه‌ها در مقابله با جنگ الكترونيك دشمن و طراحي ساخت انواع اخلال‌گرهاي پيشرفته و هشداردهنده‌هاي ليزري و آزمايشگاه‌هاي پيشرفته جنگ الكترونيك اشاره كرد و گفت: بكارگيري اصول پدافند هوايي در كليه حوزه‌ها و ايجاد بسترهاي نوين و بسياري از دستاوردهاي ديگر كاركنان غيور پدافند هوايي است. با تدابير حكيمانه فرماندهي كل قوا طليعه حركت سريع در راستاي اجراي فرمايشات معظم‌له به يك پدافند هوايي قدرتمند با عزت، هميشه بيدار و در خور شأن ملت بزرگ ايران به عنوان يك اولويت نيروهاي مسلح خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش اضافه كرد: به پشتوانه عنايات خداوند و تدابير فرماندهي كل قوا و دعاي ملت بزرگ دلسوز جمهوري اسلامي ايران و همچنين همت همكاران قرارگاه پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به تمامي بدخواهان، نظام جمهوري اسلامي و استكبار جهاني اعلام مي‌كنم ايران اسلامي كشوري قدرتمند و سرشار از منابع و ثروت خداداي است؛ پس اعمال هرگونه تحريم عليه اين ملت بزرگ نه تنها تهديدي براي يك كشور نيست بلكه تنگنايي براي دشمنان ايجاد خواهد كرد و هم‌اكنون نشانه‌هاي آن را به شكل بحران اقتصادي در جوامع غربي شاهد هستيم.

وي در پايان تاكيد كرد: دشمنان مطمئن باشند به فضل پروردگار فرزندان جان‌بركف ملت هميشه در صحنه و مقتدر ايران اسلامي در برابر همه توطئه‌ها و خباثت‌ها ايستاده‌اند و پاسخ دندان‌شكني به هرگونه ماجراجويي يا تجاوز احتمالي دشمنان خواهند داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha