• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91082818041
  • خبرنگار : 71234

در پاسخ به اخطار کوچکی‌نژاد؛

باهنر:هیات رییسه از جلسه دعوت رییس‌جمهور از نمایندگان اطلاعی ندارد

باهنر:هیات رییسه از جلسه دعوت رییس‌جمهور از نمایندگان اطلاعی ندارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار نماینده رشت در مورد جلسه امشب رییس‌جمهور با برخی از نمایندگان، گفت: نام جلسه امروز را وحدت دو قوه نگذارید، چون جلسات مشترک مکانیزمی دارد که این جلسه تحت این مکانیزم انجام نشده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار نماینده رشت در مورد جلسه امشب رییس‌جمهور با برخی از نمایندگان، گفت: نام جلسه امروز را وحدت دو قوه نگذارید، چون جلسات مشترک مکانیزمی دارد که این جلسه تحت این مکانیزم انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر در صحن علنی امروز مجلس در واکنش به بخشی از تذکر جبار کوچک‌زاده در مورد اقدام صداوسیما در انتشار نظرسنجی در مورد جلسه مشترک امشب دولت و مجلس گفت: صداوسیما باید در نحوه انتشار اخبار خود دقت لازم را انجام دهد چرا که جلسه امروز از جنس رفت و آمدهایی است که نمایندگان در قالب‌های مختلف به دفتر رییس‌جمهوری دارند، ممکن است پنج، 10 و یا پنجاه نفر از نمایندگان به دفتر رییس‌جمهوری دعوت شوند که حضور آنها بلااشکال است اما نباید نام این جلسه را وحدت دو قوه گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه جلسات مشترک قوای مقننه و مجریه مکانیزم خاصی دارد، گفت: طبق مکانیزم این جلسات مشترک، یک بار رییس‌جمهور از نمایندگان برای حضور در محل دفتر ریاست‌جمهوری دعوت می‌کند و بار دیگر مجلس از رییس‌جمهور و وزرا برای حضور در بهارستان و شرکت در جلسه مشترک دعوت به عمل می‌آورد. مابقی این جلسات رفت و آمد نمایندگان است که حتی ممکن است در قالب دعوت‌نامه‌ای نیز صورت گیرد.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: از این رو نباید این جلسه را به جلسه مشترک مجلس و دولت تعبیر کرد چون هیات رییسه اطلاعی از این جلسه نداشته است البته باز هم نمایندگان علاقه‌مند که دعوت شده‌اند می‌توانند شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس با استناد به اصول سوم و 66 قانون اساسی و ماده 24 آیین‌نامه داخلی در اخطار و تذکری به برنامه شب گذشته خبری 20:30 صداوسیما اشاره کرد و اظهار کرد: در این برنامه نظرسنجی از مردم در مورد جلسه مشترک دولت و مجلس انجام شد که ما از برگزاری این جلسه خشنود شدیم. اما امروز صبح که از هیات رییسه در این رابطه سوال کردیم آنها گفتند که اطلاعی از این جلسه و زمان آن ندارند.

وی افزود: تذکر بنده به مسئولان صداوسیما است با این استدلال که چرا صداوسیما در مورد جلسه‌ای که هیات رییسه مجلس باید به عنوان هماهنگ‌کننده حضور نمایندگان باشد و خبری از آن ندارد، اخباری را منتشر می‌کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه ما از ایجاد هماهنگی بین دو قوه استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: سوال این است که اگر مجلس این رویکرد دولت را در پیش می‌گرفت و چند نفر از وزرا را برای ایجاد وحدت بین دو قوه دعوت می‌کرد آیا دولت و نمایندگان اعتراض نمی‌کردند؟

وی با تاکید بر اینکه مجلس خواهان وحدت، هماهنگی و همدلی بین قوا است، اظهار کرد: اگر رییس‌جمهور می‌خواهد هماهنگی ایجاد کند بهتر است اول به وزرا تاکید کند با نمایندگان هماهنگی و همکاری داشته باشند، بعد از آن نمایندگان را دعوت به چنین جلسه‌ای نماید البته این کار نیز باید با هماهنگی هیات رییسه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha