• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91091205720

رحیمی: لکوموتیو ایرانی صادر خواهیم کرد/امسال هزار کیلومتر خط آهن بهره‌بردای می‌شود

رحیمی: لکوموتیو ایرانی صادر خواهیم کرد/امسال هزار کیلومتر خط آهن بهره‌بردای می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: در این دولت و وزارت راه و شهرسازی کارهای عمده‌ای صورت گرفته که همه اینها را به ملت ایران تبریک می‌گوییم.

معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: در این دولت و وزارت راه و شهرسازی کارهای عمده‌ای صورت گرفته که همه اینها را به ملت ایران تبریک می‌گوییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا رحیمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 10 دستگاه لکوموتیو جدید ایران سفیر که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد بودیم که 10 لکوموتیو که همه آنها ساخت ایران بود، برای اولین بار وارد ریل شد و باید گفت که این کِشنده‌ها قادر هستند خودشان در این حرکت دستگاههای دیگر را شارژ کنند.

وی افزود: ما در کل دوران گذشته 11 هزار کیلومتر شبکه راه‌آهن داشتیم و در دولت نهم و دهم 12 هزار و 500 کیلومتر در دست اجرا داریم که امسال هزار کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید و ما برای اصلاح شبکه حمل و نقلمان به شدت نیازمند راه آهن هستیم.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: کارخانه مپنا که این مسئولیت را بر عهده گرفته، قادر است 50 دستگاه از این لکوموتیوها را تولید کند و با توجه به اینکه ظرفیت ما 80 دستگاه است، بنابراین 30 دستگاه را صادر می‌کنیم که این کار مبارک و بی‌سابقه‌ای است. با این وجود و با گستردگی فراوانی که ایران دارد، نیازمند تحول اساسی در این زمینه بودیم که این تحول در این دولت شکل گرفت و این موضوع مژده‌ای است به ملت ایران و موجب می‌شود تا حمل و نقل مسافر و بار و کالا به سرعت انجام شود.

رحیمی همچنین اظهار کرد: با راه‌اندازی قطار برقی تهران و مشهد، مسافران و زوار امام رضا (ع) را می‌توانیم ظرف شش ساعت به مشهد برسانیم و از مشهد به تهران برگردانیم.

وی با بیان اینکه "در این دولت و وزارت راه و شهرسازی کارهای عمده و مبارکی انجام شده است"، گفت: ما همه اینها را به ملت ایران تبریک می‌گوییم و امیدواریم در این زمینه بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha