• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91111509236
  • خبرنگار : 90089

رییس مجلس مطالب منتشر شده علیه فاضل لاریجانی را خلاف واقع دانست/1/

رییس مجلس مطالب منتشر شده علیه فاضل لاریجانی را خلاف واقع دانست/1/

رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رییس‌جمهور نسبت به مطالب خلاف واقع مطرح شده در این سخنان واکنش نشان داد.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رییس‌جمهور نسبت به مطالب خلاف واقع مطرح شده در این سخنان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی پس از پایان سخنان رییس‌جمهور که در جلسه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان شد، گفت: بنده از نمایندگان خواهش کردم تا در طول سخنان رییس‌جمهور تذکر ندهند تا سخنان ایشان قطع نشود، تا ایشان کلیه مطالب‌شان را بیان کنند.

وی افزود: البته درخواست تذکر و اخطار توسط شما حق قانونی شماست ولی بنده احساس کردم خطاب رییس‌جمهور از فاضل لاریجانی، بنده هستم و اصلا راجع به بنده سخن گفتند. استیضاحی امروز در مجلس انجام شد ولی معلوم نیست ربطش با بنده چیست. نمی‌دانم که ربط فاضل لاریجانی با بنده چیست که آقای احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح این مساله را به بنده نسبت دادند.

وی برای چندین بار از نمایندگان درخواست کرد تا بر روی صندلی‌های‌شان بنشینند تا بتوانند مطالبی را بیان کند، سپس افزود: اگر نمایندگان اجازه دهند بنده مطالبم را بیان خواهم کرد، ‌از رییس‌جمهور نیز خواستم در مجلس حضور یابد تا بنده پاسخ مطالب بیان شده را بدهم.

وی تاکید کرد: اتفاقا این جلسه، جلسه خوبی است، بعضی از مسائلی که در کشور وجود دارد از همین سنخ است که باید حل شود، ‌این روش‌ها اگر استمرار یابد در پشت صحنه ادامه پیدا کند، مشکل این‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی از تحمل سخنان رییس‌جمهور توسط نمایندگان مجلس تشکر کرد و افزود: وقتی آقای احمدی‌نژاد گفتند من نواری دارم که خود این موضوع هم نوعی ژست است، ما هم گفتیم هرچه صلاح می‌دانید انجام دهید، ایشان نیز درخواست پخش این نوار را دادند، موضوع روشن شد که چیست، بقیه مطالبی هم که خودشان گفتند پخش نشود، خود آقای احمدی‌نژاد از رو خواند. حالا بنده نیز می‌خواهم چند نکته را بیان کنم.

وی با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد درباره تنظیم روابط قوا، خطاب به احمدی‌نژاد گفت: تنظیم قوا به هم نخورده، آقای رییس‌جمهور این سلیقه شماست که یک جا نظر شورای نگهبان را به عنوان مفسر قانون اساسی قبول ندارید.

در این بین احمدی‌نژاد در اعتراض به این سخن لاریجانی درخواست صحبت کرد که لاریجانی در پاسخ به این صحبت احمدی‌نژاد، گفت: شما نمی‌توانید دیگر صحبت کنید بلکه اتهاماتی را متوجه بنده کردید که بنده طبق آیین‌نامه باید دو برابر زمانی که شما به بیان این اتهامات اختصاص دادید، پاسخ شما را بدهم و شما حقی ندارید؛ چراکه بیش از حد آشکار و باز سخن گفتید و تمام اتهامات شما خطاب به رییس مجلس و رییس قوه قضاییه بود البته رییس قوه قضاییه حق دارد از خودش دفاع کند و بنده نیز به عنوان رییس مجلس به این اتهامات پاسخ می‌دهم. جنابعالی سر تا پای جلسه استیضاح اتهاماتی علیه بنده بیان کردید و بنده مطابق آیین‌نامه دو برابر این زمان را فرصت دارم تا به این‌ها پاسخ دهم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تنظیم قوا به هم نخورده بلکه این سلیقه شماست. قانون تصویب می‌کنیم ولی شما ابلاغ نمی‌کنید، بعد می‌گویید من قسم خوردم؛ بنابراین باید بنده تشخیص دهم که این قانون مطابق قانون اساسی بوده است یا نه. این‌طوری نمی‌توان رفتار کرد. قانون اساسی اگر بخواهد اجرا شود باید قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان آن را تایید می‌کند، رییس‌جمهور آن را ابلاغ کند.

وی افزود: تنظیم قوا در این بخش‌ها به هم خورده است. گفتید که به دلیل برخی مسائل سیاسی، دو سه سالی است که تحت شدیدترین فشارها قرار دارید، مشکل اینجاست، شما افرادی را به عنوان یاران خود انتخاب کردید که پرونده‌هایی دارند اما اجازه رسیدگی شدن به این پرونده‌ها را نمی‌دهید، فشاری از جانب کسی بر شما نیست.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha