• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91122114083
  • خبرنگار : 71356

یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک:

«بازداشتگاه کهریزک» دسته‌گل اصلاح‌طلبان است/ سازمان زندان‌ها تخلف کرده است

«بازداشتگاه کهریزک» دسته‌گل اصلاح‌طلبان است/ سازمان زندان‌ها تخلف کرده است

یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک تاکید کرد که بازداشتگاه کهریزک تحت نظارت سازمان زندان‌ها بوده و این سازمان در انجام وظیفه خود مبنی بر نظارت بر بازداشتگاه کهریزک مرتکب تخلف شده است.

یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک تاکید کرد که بازداشتگاه کهریزک تحت نظارت سازمان زندان‌ها بوده و این سازمان در انجام وظیفه خود مبنی بر نظارت بر بازداشتگاه کهریزک مرتکب تخلف شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر حیدری‌فر پس از پایان سومین جلسه دادگاه قضات کهریزک در جمع خبرنگاران در رابطه با صحبتی که او قبل از دادگاه مبنی بر عدم صدور دستور قضایی از سوی قاضی مرتضوی مطرح کرد، گفت: اصلا دستور بازداشتی صادر نشده است. پلیس امنیت به دلیل ارتکاب جرم مشهود، متهمانی را دستگیر کرده بود. بعد از دستگیری، از حدود 800 نفر متهمی که دستگیر شده بودند، من در روز 18 تیر ماه حدود 300 نفر را آزاد کردم. روز 19 تیر به اتفاق دو نفر از همکاران قضایی‌مان که بازپرس دادسرای امنیت بودند، رفتیم و تحقیق قضایی کردیم و برای متهمان قرار اعم از وجه التزام، کفالت و بازداشت موقت صادر کردیم و بعد هم به بازداشتگاه کهریزک فرستادیم.

وی ادامه داد: لذا هیچ دستوری از سوی آقای مرتضوی مبنی بر اینکه بازداشت کنیم یا به فلان جا بفرستیم صادر نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مسوولیت اتفاقات رخ داده را می‌پذیرید؟ گفت: ما تقصیری نداشته‌ایم که بخواهیم مسوولیتش را بپذیریم و اقداماتی هم که انجام داده‌ایم بر اساس تصمیمات قضایی خودمان بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از مسائلی که در کهریزک اتفاق می‌افتاده است مطلع بوده‌اید؟‌ گفت: خیر. قضیه به طور خودسرانه بوده است.

وی گفت: در سال 1386 آقای شاهرودی حکمی صادر کرد که باید بر اساس آن بازداشتگاه کهریزک زیر نظر سازمان زندان‌ها قرار گیرد و اگر نظارتی صورت نگرفته تقصیر سازمان زندان‌هاست که به وظیفه خود عمل نکرده است.

حیدری‌فر در مورد اینکه گفته می‌شود بازداشتگاه کهریزک مخصوص نگهداری اراذل و اوباش و در مقاطعی هم مخصوص نگهداری نسوان بوده است، گفت: قبل از صدور مجوز از سوی آیت‌الله شاهرودی و در دوره‌های مختلف از بازداشتگاه کهریزک استفاده‌های مختلفی می‌شده است و متهمانی که نگهداری‌شان در زندان اوین با مشکل همراه بوده و شاید خطرناک بوده است در آنجا نگهداری می‌شدند لذا شنیده‌ها در این رابطه بر اساس اخبار ماقبل آن بوده است.

وی با بیان اینکه بازداشتگاه کهریزک دسته‌گل اصلاح‌طلب‌هاست، گفت: بازداشتگاه کهریزک در زمان وزارت آقای موسوی لاری و در دوره آقای خاتمی تاسیس شده است.

حیدری‌فر در پاسخ به این سوال که آیا شما از وضعیت بازداشتگاه کهریزک مطلع بودید؟ اظهارکرد: روزی که می‌خواستیم متهمان را به کهریزک اعزام کنیم، معاونت نظارت بر زندان‌ها برای پذیرش 400 زندانی اعلام آمادگی کردند.

خبرنگاری پرسید با توجه به اظهارات شما، آیا ممکن است به متهمان این پرونده اضافه شود؟ حیدری‌فر پاسخ داد: خیر.

وی افزود: جرایم و تخلفاتی که در کهریزک اتفاق افتاده در صلاحیت دادگاه بخش کهریزک است منتهی سازمان زندان‌ها تخلف کرده و بر آن نظارت نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۵:۰۲

فکر کنم تا صد سال آینده بیشتر وقایع بد مملکت بر عهده اصلاح‌طلبان باشد!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۴

من هر روز همه سایتها رو چک میکنم. اما باید با قاطعیت اقرار کرد که بیطرف ترین و صادق ترین خبرگزاری را ایسنا دارد. و به این دلیل از شما سپاسگزارم و امید سلامتی و بهروزی برایتان دارم

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۷:۲۳

کاملا با نظر کاربر قبلی موافقم هر چند شما هم گاهی چیزهایی رو سانسور میکنید اما تا به حال مطلب کذب در خبرگزاری ایسنا نخوندم چیزی که متاسفانه امروز همه سایت های خبری رو برداشته و کوچکترین تعهدی نه احساس می کنند و نه اصولا هر مطلب صد در صد خلاف واقعی هم که بنویسند برخوردی با آنها صورت میگیرد. واقعا در چنین فضای رسانه ای ایسنا غنیمت است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۰۰:۵۲

مممنون از صداقت شما.